دوره 12, شماره 1
مرور بر اساس
ارسال های اخیر
-
بررسی رابطۀ بین نظام ارزشی دانش آموزان و ملاک های انتخاب رشتۀ داوطلبان ورود به دانشگاه در شهر اصفهان
(سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی, 2013-03-21)هدف پژوهش حاضر بررسی تأثیر نظام ارزشی دانش آموزان در انتخاب رشتة آن ها در دانشگاه ها بود. جامعة پژوهش کلیة دانش آموزانی بودند که برای انتخاب رشته در دانشگاه ها از شهر اصفهان به رقابت پرداخته اند. نمونه پژوهش نیز شامل 700 ...
-
کاوش فرایند توسعۀ حرفه ای معلمان در مراکز تربیت معلم: نظریۀ داده بنیاد
(سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی, 2013-03-21)مدارس بهتر از معلمانی که در آن ها تدریس می کنند نیستند و توسعة حرفه ای کلید اصلی پیشرفت معلمان و رشد حرفه ای آن ها است. این پژوهش فرایند توسعة حرفه ای معلمان در مراکز تربیت معلم را با استفاده از طرح نظام دار نظریۀ داده ...
-
تحلیل محتوای کتاب های درسی دورۀ راهنمایی تحصیلی بر اساس مؤلفه های هوش هیجانی الگوی توانایی محور مایر و سالووی
(سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی, 2013-03-21)هدف پژوهش حاضر تحلیل محتوای کتاب های درسی دورة راهنمایی تحصیلی بر اساس مؤلفه های هوش هیجانی بوده است. جامعة آماری پژوهش شامل کتاب های درسی دورة راهنمایی و نمونة آماری 9 کتاب از کتاب های درسی این دورة راهنمایی (فارسی سال ...
-
آموزش تشخیص نقش و ترجمۀ حرف «واو» در متون عربی
(سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی, 2013-03-21)برای هر حرف در زبان مبدأ، چند معادل در زبان مقصد با نقش ها و ترجمه های متفاوت وجود دارد. از این رو انتخاب معادل برای آن حرف و نقشی که آن حرف، از میان انواع نقش هایی که به ذهن خواننده می آید ، ایفا می کند یکی از مشکلاتی است ...
-
ارزشیابی برون داد برنامۀ آموزش قرآن پایۀ پنجم ابتدایی در سال تحصیلی 89-1388
(سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی, 2013-03-21)پژوهش حاضر با هدف ارزشیابی برون داد برنامه آموزش قرآن پایة پنجم ابتدایی در سال تحصیلی (89-1388) انجام شده است. داده های لازم شامل نمرات حاصل از آزمون های صحت و سرعت روخوانی درس آموزش قرآن کتاب درسی و قرآن کریم و نظرات دانش ...
-
انتقال آموزه های دینی از طریق ارتباطات غیر کلامی در سیرۀ معصومین علیهم السلام
(سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی, 2013-03-21)مهم ترین رسالت پیامبر گرامی اسلام(ص) و ائمه هدی(ع) ابلاغ پیام الهی به بندگان خدا به رساترین روش بوده است و برای نیل به این هدف از تمام ابزارها و شیوه های کارآمد بهره جسته اند. یکی از شیوه های بدیع و تأثیر گذاری که آنان در ...
-
دو زبانگی و رابطۀ آن با مهارت های تفکر انتقادی
(سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی, 2013-03-21)هدف اصلی این پژوهش مقایسة مهارت های تفکر انتقادی دانش آموزان دو زبانه و یک زبانه بوده است. روش پژوهش علّی- مقایسه ای است و جامعة آماری پژوهش را تمامی دانش آموزان دو زبانه و یک زبانه دورة راهنمایی تحصیلی شهرکرمانشاه در سال ...
-
درک نحوی، حافظۀ فعال و درک متن
(سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی, 2013-03-21)فرایند خواندن مشتمل بر بازشناسی دیداری واژه، شناسایی و استخراج معنا در سطح عبارت یا جمله و انسجام بین گزاره های متن است، لذا مشکلات خوانندگان غیرماهر در سه سطح درک واژه، تحلیل نحوی جملات متن، و ایجاد انسجام میان گزاره های ...



