مرور دوره 10, شماره 4 بر اساس تاریخ انتشار
در حال نمایش موارد 1 - 7 از 7
-
ساختار عاملی، روایی، پایایی و هنجاریابی مقیاس قابلیت یادگیری سازمانی (دبیران دوره راهنمایی تحصیلی شهر اصفهان)
(سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی, 2011-12-22)این پژوهش با هدف بررسی روایی، پایایی و هنجاریابی مقیاس قابلیت سازمانی در بین دبیران دورة راهنمایی تحصیلی شهر اصفهان به مرحلة اجرا درآمده است. جامعة آماری این پژوهش را کلیة دبیران دورة راهنمایی در سال تحصیلی 89-1388 تشکیل ...
-
قومیت، پدیده ای آکسیمورون در برنامه درسی صریح مدارس متوسطه ایران
(سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی, 2011-12-22)در این پژوهش جایگاه قومیت در برنامه های درسی صریح دورۀ متوسطه در نظام آموزش و پرورش ایران در رشتۀ ادبیات و علوم انسانی مورد بررسی قرار گرفته است. پیش فرض عناصر برنامۀ درسی صریح از دیدگاه اکر1 اخذ و از روش پژوهش تحلیل ...
-
تحلیل محتوای اسناد داوری مقالات فصلنامه نوآوری های آموزشی
(سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی, 2011-12-22)چاپ یک مقاله در مجله ای علمی پژوهشی، به مثابه ورود آن مقاله به عرصه علم و پذیرفته شدن یافته ها و تحقیقاتِ پژوهشگر است. مطمئناً حل چنین فرایندی نیازمند کار دقیق و موشکافانه است و می تواند ارائه کنندة اطلاعات روزآمد، کاربردی ...
-
بررسی سیره پیامبر اعظم (ص) در برنامه درسی تعلیمات اجتماعی دورۀ ابتدایی و راهنمایی تحصیلی بر اساس مهارت های زندگی، از منظر دبیران و تحلیل محتوای کتب فوق الذکر
(سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی, 2011-12-22)هدف این پژوهش بررسی میزان آموزش مهارت های زندگی از منظر سیرة نبوی (ص) در کتاب های تعلیمات اجتماعی دورة ابتدایی و راهنمایی است. به همین منظور، ضمن تحلیل محتوای کتاب های یاد شده، از نظرات دبیران نیز استفاده شده است. جامعة ...
-
بررسی میزان نیاز به راهنمایی دانش آموزان دبیرستان های شهر تهران
(سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی, 2011-12-22)در پژوهش حاضر میزان نیاز به راهنمایی شدن دانش آموزان دبیرستان های شهر تهران در شش زمینة جسمانی، روانی، اجتماعی، شغلی، تحصیلی و مذهبی مورد بررسی قرار گرفته است. فرضیه اصلی پژوهش عبارت بود از این که: بین دانش آموزان دبیرستانی ...
-
شناسایی مؤلفه های هویت ملّی در برنامه های درسی بر اساس روش داده بنیاد
(سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی, 2011-12-22)هویت ملی یکی از مباحث مهم و برجسته در هر جامعه ای محسوب می شود و دارای بیشترین اهمیت و ضرورت به لحاظ وحدت و انسجام ملی است. با توجه به این که نظام آموزش و پرورش بزرگ ترین نیرو و سرمایه انسانی و ملی را دربر دارد، می تواند ...
-
نقش واسطه ای فرایند آموزش ریاضی و فرهنگ مدرسه در ارتباط میان وضعیت اقتصادی- اجتماعی خانواده و باورها و ارزش ها دربارة یادگیری ریاضی با نگرش ریاضی
(سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی, 2011-12-22)تحقیق حاضر به منظور شناسایی عوامل تأثیرگذار بر نگرش ریاضی صورت گرفت. پژوهش با روش همبستگی و اجرا با مقیاسهای تیمز بر روی 300 دانش آموز دختر و 200 دانش آموز پسر دبیرستانهای دولتی شهر اصفهان در سال تحصیلی 87- 1386 با روش ...



