مرور دوره 10, شماره 3 بر اساس تاریخ انتشار

  • رابطة اضطراب رایانۀ دانش آموزان دورۀ متوسطه با رشته تحصیلی، جنسیت و پیشرفت درسى زبان انگلیسى 

    رحیمى, مهرک؛ یداللهى, سمانه (سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی, 2011-09-23)
    هدف اصلى این پژوهش بررسی میزان اضطراب رایانه دانش آموزان دوره متوسطه و بررسی ارتباط آن با رشته تحصیلی، جنسیت و پیشرفت درسى زبان انگلیسی است. بدین منظور 2004 دانش آموز دختر و پسر از 8 استان کشور به صورت تصادفی خوشه اى چند ...

  • امکان کاربرد رویکرد تلفیق تولید هنری و مفاهیم علو متجربی درآموزش هنر 

    شرفی, حسن (سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی, 2011-09-23)
    رویکرد تلفیقی به برنامه درسی هنر متناسب باهوش چندگانه، رشته های هنری مختلف و ایجاد موقعیت یادگیری مرتبط با مفاهیم علوم تجربی، جهت گیری اصلی تربیت هنری و طراحی آموزش هنر بوده است. مسائل مرتبط با اجرای برنامه درسی هنر همچون ...

  • نگرش دانش آموزان دبیرستان های دخترانه شهرستان تیران و کرون نسبت به آموزش درس هندسه به شیوۀ فن هیلی 

    لیاقتدار, محمدجواد؛ عریضی, حمیدرضا؛ امینی, نرجس؛ صدرارحامی, سعیده (سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی, 2011-09-23)
    نظریه فن هیلی یک مدل یادگیری است که انواع متفاوت تفکر را که دانش آموزان هنگام روبه رو شدن با اشکال هندسی تجربه می کنند عرضه کرده و از مرحله برخورد بصری با شکل هندسی تا درک صوری اثبات هندسی را شامل می شود. این پژوهش به منظور ...

  • بررسى روش هاى مناسب آموزش دوزبانه 

    کلانترى, رضا؛ خدیوى, اسداله؛ فتحى آذر, اسکندر؛ بهنام, بیوک (سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی, 2011-09-23)
    هدف پژوهش حاضر 5 تعیین و اولویت بندى روش هاى مناسب تدریس دوزبانه و تاثیر این روش ها بر پیشرفت تحصیلى دانش آموزان بوده است. جامعه آمارى پژوهش شامل 100 نفر از متخصصان مرتبط با گروه علوم تربیتی از جمله اساتید برنامه ریزی درسی، ...