مرور دوره 7, شماره 4 بر اساس عنوان
در حال نمایش موارد 1 - 7 از 7
-
اعتباربخشی الگویی اثربخش برای انجام دادن فعالیت های آزمایشگاهی در آموزش علوم تجربی دورۀ متوسطه
(سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی, 2008-12-21)هدف از پژوهش حاضر، بررسی روش های استفاده مؤثر از فعالیت های آزمایشگاهی در آموزش علوم تجربی است. برای این منظور ادبیات نظری و پژوهشی موجود به دقت بررسی شد و دیدگاه های گوناگون برای رسیدن به الگویی مناسب، طبقه بندی و سپس ...
-
الگوی پیش بینی پیشرفت تحصیلی ریاضی: نقش اهداف پیشرفت و ابعاد درگیری تحصیلی
(سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی, 2008-12-21)دانش آموز پایه سوم رشته ریاضی (۲۵۰ دختر و ۲۵۰ پسر) دبیرستان های شهر شیراز با هدف ارائه الگوی پیش بینی پیشرفت تحصیلی ریاضی بر اساس اهداف پیشرفت و ابعاد گوناگون درگیری تحصیلی، به روش نمونه گیری خوشه ای انتخاب شدند. آنان به ...
-
امکان سنجی اجرای برنامه آموزش فلسفه به کودکان در برنامه درسی دوره ابتدایی
(سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی, 2008-12-21)هدف از پژوهش حاضر، امکان سنجی اجرای برنامه آموزش فلسفه به کودکان در برنامه درسی دوره ابتدایی است. جامعه آماری را معلمان ابتدایی شهر کرمان تشکیل می دهند و نمونه آماری ۲۳۷ نفری، از طریق نمونه گیری تصادفی طبقه ای انتخاب شده ...
-
اهمیت نقش ارتباطی زبان در جهت تکامل فرایند زبان آموزی در کودکان دبستانی
(سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی, 2008-12-21)در این مقاله بر مبنای نظریه زبانی «نقش گرایی نظام مند» هلیدی، به معرفی نقش تجربی زبان و اهمیت معرفی این فرانقش زبانی به کودکان دبستانی از دو دیدگاه پرداخته می شود: ۱ لزوم معرفی همه فرایندهای این فرانقش در جهت تکامل نظام ...
-
تأثیر تلفیق محتوای چهار بخش اصلی کتاب علوم پایه اول راهنمایی بر اساس رویکرد سازماندهی تلفیقی (از نوع پروژه) بر پیشرفت تحصیلی و رشد اجتماعی دانش آموزان دختر پایه اول راهنمایی
(سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی, 2008-12-21)پژوهش حاضر تأثیر به کارگیری رویکرد سازمان دهی تلفیقی بر اساس روش پروژه در درس علوم پایه اول راهنمایی را بر پیشرفت تحصیلی و رشد اجتماعی دانش آموزان مورد بررسی قرار می دهد. این تحقیق علاوه بر تدوین یک نمونه درس تلفیق شده، ...
-
رفتار شهروندی سازمانی معلمان تحلیلی بر ماهیت، روش شناسی پژوهش، پیشایندها و پسایندها
(سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی, 2008-12-21)مدارس اثربخش، معلمانی دارند که به طور داوطلبانه و اختیاری، فراتر از وظایف رسمی و از پیش تدوین شده، رفتار کرده، برای موفقیت و اثربخشی مدرسه، از هیچ تلاشی فروگذار نیستند. امروزه این رفتارها را رفتارهای شهروندی سازمانی می ...
-
نیازهای مطالعاتی دانش آموزان دورۀ متوسطه کشور درباره کتاب های غیردرسی
(سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی, 2008-12-21)هدف از پژوهش حاضر، بررسی نیازهای دانش آموزان دبیرستانی به کتاب های غیردرسی در سال ۸۵ ۱۳۸۴ است. این طرح با گردآوری و تجزیه وتحلیل اطلاعات کمی و کیفی، نظر دانش آموزان و زمینه های مطالعات غیردرسی آنان را بر اساس علایق و نوع ...



