مرور نوآوری های آموزشی بر اساس تاریخ انتشار

در حال نمایش موارد 1 - 20 از 569

  • چکیده طرحهای پژوهشی پایان یافته (2) 

    پدیدآور نامشخص (سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی, 2002-09-23)
    عنوان طرح: پژوهش برای دست یابی به فلسفه آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایرانمجری: دکتر خسرو باقریناظر: حجت الاسلام والمسلمین دکتر احمد احمدیتاریخ شروع: بهمن ماه ۱۳۷۸پایان: اسفند ماه ۱۳۸۰ چکیده طرحتاکنون به صراحت و به صورت ...

  • معرفی مؤسسه ی پژوهشی برنامه ریزی درسی و نوآوری‌های آموزشی و فعالیتهای علمی - پژوهشی آن (1) 

    پدیدآور نامشخص (سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی, 2002-09-23)
    مقدمه به منظور تحقق بخشیدن به راهبرد (استراتژی) متکی کردن تصمیم گیری به یافته‌های پژوهشی و علمی کردن فعالیتها در سازمان، «مؤسسه ی پژوهشی برنامه ریزی درسی و نوآوری‌های آموزشی» وابسته به سازمان پژوهش و برنامه ریزی درسی در ...

  • آگهی زمینه‌ها و عنوانهای پژوهشی سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش در سال ۱۳۸۲ 

    پدیدآور نامشخص (سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی, 2002-09-23)
    آسیب شناسی1- ریشه یابی علل ضعف دانش آموزان ایرانی در آزمون بین المللی ریاضیات و علوم (TIMSS-R) و ارایه پیشنهاد برای رفع آنها۲- آسیب شناسی هویتی دانش آموزان از طریق تحلیل و ارزیابی کتابهای درسی (هویت دینی، ملی، نومی ....).۳- ...

  • چکیده ی طرح‌های پژوهشی پایان یافته 

    پدیدآور نامشخص (سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی, 2002-09-23)
    به موجب بند ۲ از ماده‌ی ۲ اساسنامه ی مؤسسه ی پژوهشی برنامه ریزی درسی و نوآوری های آموزشی انجام دادن طرحهای پژوهشی بنیادی کاربردی برای بهبود کیفی برنامه‌های آموزشی و درسی از اهم وظایف مؤسسه است. لذا در این بخش از فصلنامه ...

  • معرفی مؤسسه پژوهشی برنامه ریزی درسی و نوآوریهای آموزشی و فعالیتهای علمی- پژوهشی آن (2) 

    پدیدآور نامشخص (سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی, 2002-09-23)
    اشاره در شماره گذشته کلیاتی از ساختار هدفها و وظایف مؤسسه از نظر خوانندگان گرامی گذشت. در این شماره بخشهای دیگری از نظام تحقیقاتی مؤسسه (شامل حوزه ستادی سیاست ها و نحوه جذب نیروی انسانی سیاستها و نحوه گسترش مرزهای تحقیقاتی ...

  • مفهوم آموزش فناوری در آموزش عمومی 

    علاقه مندان, جعفر (سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی, 2002-09-23)
    طرح موضوع آموزش فناوری در آموزش عمومی از سوی سازمانی که مسئولیت پژوهش و برنامه ریزی آموزشی را بر عهده دارد، بدون هر تفسیری سؤال برانگیز است و هر کس را که در این زمینه مخاطب قرار گرفته است، به طرح این پرسش ترغیب می کند که ...

  • پژوهش مبتنی به عمل فکورانه در فرایند برنامه درسی، نظریه عمل گرای شواب 

    مهرمحمدی, محمود (سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی, 2002-09-23)
    بیش از سه دهه از زمانی که شواب برای نخستین بار قلمرو و برنامه درسی را در شرف مرگ و نیستی خواند، می گذرد. این باور که شواب، به مثابه یکی از صاحب نظران برجسته رشته برنامه درسی، آن را ابراز می کرد، همراه با عوامل و شرایط دیگر ...

  • بررسی محتوای کتاب ریاضی سال چهارم دبستان از نظر معلمان 

    ادیب نیا, اسد (سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی, 2002-09-23)
    پژوهش حاضر با هدف بررسی کتاب ریاضی سال چهارم دبستان از نظر میزان انطباق محتوای آن با هدف های آموزشی تعیین شده توسط وزارت آموزش وپرورش، اصول برنامه ریزی درسی، اصول روان شناسی و مراحل رشد و یادگیری، کاربرد روش های جدید تدریس ...

  • رابطه بین انگیزش (درونی - بیرونی) منبع کنترل (درونی - بیرونی) و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان 

    حسن زاده, رمضان (سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی, 2002-09-23)
    در این پژوهش، رابطه بین انگیزش، منبع کنترل و پیشرفت تحصیلی بررسی شده است. به این منظور، 150 نفر از دانش آموزان سال دوم دبیرستان های پسرانه شهر «گرگان» به شیوه «نمونه گیری خوشه ای چندمرحله ای» انتخاب شدند. آزمودنی ها به دو ...

  • آشنایی با کتاب و آشنایی با مجله 

    پدیدآور نامشخص (سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی, 2002-09-23)
    آشنایی با کتابعنوان کتاب فرهنگ توصیفی علوم تربیتیانگلیسی - فارسیتدوین: محسن فرمهینی فراهانیچاپ اول: زمستان ۱۳۷۸ناشر: انتشارات اسرار دانشچاپ: نوبهارسال انتشار: تعداد صفحات: ۷۴۴تیراژ: ۴۳۰۰ جلدفرهنگ علوم تربیتیمرکز پخش انتشارات ...

  • دیدگاه های روان شناختی فردوسی 

    سرمد, غلامعلی (سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی, 2002-09-23)
    تلاش برای آشنا ساختن بیشتر جوانان با فرهنگ اصیل ایران باستان، ترغیب آنان به مطالعه میراث کهن فرهنگی ما، ترغیب آنان به این باور که می توان با نگاهی جدید به پدیده های ظاهراٌ آشنا نگریست، و نشان دادن راه ها و روش های جدید یا ...

  • الگویی برای پژوهش در ارزشیابی تحصیلی بر اساس دیدگاه هرمنوتیک 

    باقری, خسرو؛ یزدانی, عبدالوهاب (سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی, 2002-09-23)
    دیدگاه تأویلی، چون رویکردی در علوم انسانی، در دهه های اخیر بار دیگر احیا شده است. اصول این دیدگاه در مطالعات تربیتی نیز به کار گرفته شده است. در مقاله حاضر، کاربرد خاصی از این اصول در قلمرو پژوهش درباره ارزش یابی پیشرفت ...

  • طرحی نو در اداره کلاس 

    موسایی, زهره؛ موسایی, بنفشه (سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی, 2002-09-23)
    در اکثر یافته‌های پژوهشی روان شناسان شناخت گرا و نظریه پردازان یادگیری از جمله برد، فنشام، کانستون و وایت (۱۹۹۱)، بروفی (۱۹۹۲)؛ کاین و کاین (۱۹۹۱) بر ارزش آموزش تعاملی تأکید شده است. آنها معتقدند که شرکت فعال دانش آموزان ...

  • مدرنیزه کردن نظام اداری مؤسسه پژوهشی سازمان با استفاده از حداقل کاغذ و ملزومات اداری (Paper less) 

    پدیدآور نامشخص (سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی, 2002-09-23)
    حدود دو سال است که «مؤسسه پژوهشی برنامه ریزی درسی و نوآوری های آموزشی» طرح اتوماسیون اداری را به اجرا گذاشته است.به موجب تسهیلات ایجاد شده در این طرح، مؤسسه به شبکه داخلی «Lan» مجهز شد و همه کارشناسان و مدیران مؤسسه در ...

  • جلسات تبادل نظر درباره ی پروژه ی «طراحی برنامه درسی ملی» 

    پدیدآور نامشخص (سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی, 2002-09-23)

  • اصلاحات برنامهٔ درسی ملی ژاپن با تأکید بر رویکرد تلفیقی 

    سرکارآرانی, محمدرضا (سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی, 2002-09-23)
    هدف این مقاله، مطالعه و بررسی فرایند اصلاح برنامه های درسی ژاپن بر اساس پژوهش های ملی، بین المللی و تطبیقی سال های 1993 تا 2000 میلادی و تجربه های اصلاحات آموزشی در دوره های گذشته است. پیشینه و ضرورت های اصلاح برنامه درسی ...

  • آموزش از راه دور رهیافتی نوین در آموزش تربیت بدنی، مقایسه عملکرد تحصیلی دانشجویان تربیت بدنی نظام آموزش راه دور و حضوری 

    فردانش, هاشم؛ فراهانی, ابوالفضل (سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی, 2002-09-23)
    آموزش از راه دور یک نظام نوین آموزشی است که کشورهای مختلف بنا به مقتضیات محلی، فرهنگی و اجتماعی خود در رشته ها و سطوح مختلف از آن بهره مند شده اند، موضوع کیفیت عملکرد تحصیلی فراگیرندگان آموزش از راه دور در مقایسه با آموزش ...

  • نوآوری چیست؟ 

    گنجی, حمزه (سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی, 2002-09-23)
    نو یا تازه عبارت از چیز یا کسی است که با اشیا یا افراد موجود و شناخته شده تفاوت دارد؛ مثلاً شعر نو به شعری گفته می‌شود که با اشعار موجود و اشعاری که مردم به آن‌ها عادت کرده‌اند متفاوت است. بنابراین، نوآوری عبارت از فراهم‌آوردن ...

  • معرفی طرحهای پژوهشی در دست اجرا (٢) 

    پدیدآور نامشخص (سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی, 2002-09-23)
    ارزش یابی اثر بخشی برنامه درسی جدید پایه اول ابتدایی در تغییر رفتار دانش آموزان در سال تحصیلی ۱۳۸۰۸۱ این پژوهش به منظور ارزش یابی برنامه‌های درسی جدید دوره ابتدایی و میزان اثر بخشی آنها در رفتار دانش آموزان در مقایسه با ...

  • نوآوری چیست؟ (2) 

    گنجی, حمزه (سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی, 2002-09-23)
    گاهی اتفاق میافتد که انسان برای حل مشکلات ،خود راهبردهای تازهای کشف میکند. این جاست که از نوآوری سخن به میان میآید. در این هنگام خیال میکنیم که حتماً باید موضوع تازه ای مطرح کرد موضوعی که قبلاً درباره آن سخنی گفته نشده ...