نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorمنتخب یگانه, محمدfa_IR
dc.contributor.authorبشلیده, کیومرثfa_IR
dc.contributor.authorبهارلو, مصطفیfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-08T23:30:30Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-29T23:30:30Z
dc.date.available1399-07-08T23:30:30Zfa_IR
dc.date.available2020-09-29T23:30:30Z
dc.date.issued2015-02-20en_US
dc.date.issued1393-12-01fa_IR
dc.date.submitted2015-03-09en_US
dc.date.submitted1393-12-18fa_IR
dc.identifier.citationمنتخب یگانه, محمد, بشلیده, کیومرث, بهارلو, مصطفی. (1393). بررسی اثر رهبری خدمتگزار بر رفتار شهروندی سازمانی: نقش واسطه‌ای توانمندسازی روانشناختی، عدالت سازمانی و خشنودی شغلی. مطالعات رفتار سازمانی, 3(411), 87-63.fa_IR
dc.identifier.issn2322-1518
dc.identifier.issn3456-6452
dc.identifier.urihttp://obs.sinaweb.net/article_12759.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/156578
dc.description.abstractهدف از پژوهش حاضر بررسی اثر مستقیم رهبری خدمتگزار بر رفتار شهروندی سازمانی و همچنین اثر غیر مستقیم این رابطه از طریق توانمندسازی روانشناختی، عدالت سازمانی و خشنودی شغلی می‌باشد. طرح پژوهش حاضر توصیفی از نوع همبستگی است. جامعه آماری پژوهش را کلیه کارکنان شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مارون تشکیل می‌دهند که از این تعداد 250 نفر با استفاده از روش نمونه‌گیری تصادفی ساده انتخاب شدند. داده‌ها با استفاده از پرسشنامه‌های رهبری خدمتگزار، توانمندسازی روانشناختی، عدالت سازمانی ، خشنودی شغلی و رفتار شهروندی سازمانی جمع‌آوری و با استفاده از روش الگویابی معادلات ساختاری و بوت استرپ مورد تحلیل قرار گرفتند. تحلیل‌های الگویابی معادلات ساختاری برازندگی الگوی پیشنهادی را با داده‌ها مورد حمایت قرار دادند. نتایج حاکی از اثر مستقیم رهبری خدمتگذار بر رفتار شهروندی سازمانی و اثر غیرمستقیم رهبری خدمتگزار بر رفتار شهروندی سازمانی از طریق توانمندسازی روانشناختی و عدالت سازمانی بود. بنابراین، سازمان‌ها می‌توانند با بکارگیری سبک رهبری خدمتگزار باعث توانمندسازی کارکنان، عدالت سازمانی، افزایش خشنودی شغلی و رفتار شهروندی سازمانی در کارکنان شوند.fa_IR
dc.format.extent300
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherانجمن علمی مدیریت رفتار سازمانیfa_IR
dc.relation.ispartofمطالعات رفتار سازمانیfa_IR
dc.relation.ispartofOrganizational Behaviour Studies Quarterlyen_US
dc.subjectرهبری خدمتگزارfa_IR
dc.subjectرفتار شهروندی سازمانیfa_IR
dc.subjectتوانمندسازی روانشناختیfa_IR
dc.subjectعدالت سازمانیfa_IR
dc.subjectخشنودی شغلیfa_IR
dc.subjectرهبریfa_IR
dc.titleبررسی اثر رهبری خدمتگزار بر رفتار شهروندی سازمانی: نقش واسطه‌ای توانمندسازی روانشناختی، عدالت سازمانی و خشنودی شغلیfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentمسئول فنی موسسه روانشناختی کاریزما مشاورfa_IR
dc.contributor.departmentمدیر گروه روانشناسی صنعتی و سازمانی دانشگاه شهید چمران اهوازfa_IR
dc.contributor.departmentفارغ التحصیلfa_IR
dc.citation.volume3
dc.citation.issue411
dc.citation.spage87
dc.citation.epage63


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد