• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مطالعات رفتار سازمانی
    • دوره 4, 2 (پیاپی 13)
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مطالعات رفتار سازمانی
    • دوره 4, 2 (پیاپی 13)
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    رفتارهای شهروندی خدمت‌گرا: اثر کیفیت ادراک شده کارکنان از خدمات درونی

    (ندگان)پدیدآور
    الهیاری بوزنجانی, احمدمصلح, عبدالمجیدجعفرپور, یونس
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    417.8کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    بهره‌مندی از کارکنانی که مایل به رفتارهای داوطلبانه و فراتر از وظایف رسمی خود باشند، عاملی اساسی در ارائه خدمات باکیفیت به دریافت‌کنندگان خدمات سازمان است. باید در نظر داشت که در مرتبه اول، خود کارکنان نیز یک مشتری درونی محسوب گردیده و در بازار درونی سازمان، یک دریافت‌کننده خدمت به حساب می‌آیند و قاعدتاً، ادراکات آنها می‌تواند تأثیر مهمی بر رفتارهای سازمانی آنان داشته باشد. از جمله این ادراکات، کیفیت ادراک‌شده آنها از خدمات درونی سازمان است این پژوهش درصدد بررسی اثر کیفیت ادارک‌شده‌ی کارکنان از خدمات درونی است. برای دستیابی به هدف فوق، نمونه‌ای از کارکنان صف نیروی انتظامی شهرستان بوشهر، به عنوان یک سازمان دولتی خدماتی، انتخاب و مورد پیمایش قرار گرفته است. داده‌های گردآوری‌شده با استفاده از روش مدل‌سازی معادلات ساختاری با رویکرد حداقل مربعات جزئی مورد تحلیل قرار گرفتند. یافته‌های پژوهش حاکی از این است که کیفیت ادراک‌شده کارکنان از خدمات ارائه‌شده توسط مدیران، تأثیر مثبت و معنی‌داری بر رفتارهای شهروندی خدمت‌گرای آنها دارد. این تأثیر، به‌ویژه در خصوص برخی از ابعاد کیفیت خدمات درونی از قبیل توانایی مدیران در درک نیازهای کارکنان، ارتباطات مناسب میان مدیران و کارکنان، دسترسی آسان کارکنان به مدیران و فروتنی مدیران در برخورد با کارکنان، دارای میزان بیشتری است.
    کلید واژگان
    کیفیت خدمات
    خدمات درونی سازمان
    رفتارهای شهروندی
    رفتارهای خدمت‌گرا
    بازاریابی درونی
    رفتار شهروندی

    شماره نشریه
    213
    تاریخ نشر
    2015-08-23
    1394-06-01
    ناشر
    انجمن علمی مدیریت رفتار سازمانی
    سازمان پدید آورنده
    دانشجوی دکتری مدیریت منابع انسانی، دانشگاه فردوسی مشهد
    استادیار مدیریت، دانشگاه خلیج فارس، بوشهر
    کارشناس ارشد مدیریت بازرگانی، دانشگاه خلیج فارس

    شاپا
    2322-1518
    3456-6452
    URI
    http://obs.sinaweb.net/article_14508.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/156575

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب