• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مطالعات رفتار سازمانی
    • دوره 9, شماره 3
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مطالعات رفتار سازمانی
    • دوره 9, شماره 3
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    روایت پژوهی تجربه مدیریت خشم در سازمان

    (ندگان)پدیدآور
    پنبه چی, راحلهقلیپور, آرین
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    523.6کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    سازمان ها به صورت بالقوه دارای زمینه های متعددی برای خشم هستند؛ لذا انتظار می رود کارکنان به اشکال مختلف خشم را تجربه کنند. هدف این پژوهش فهم تجارب مدیریت خشم توسط کارکنان بانک مرکزی می باشد. روش این تحقیق روایت پژوهی کیفی است. داده ها از طریق مراجعه به مستندات سازمانی و مصاحبه نیمه ساختاریافته گردآوری شدند. برای تحلیل داده های تحقیق، ابتدا از روش تحلیل تم علل و راهکارهای مدیریت خشم شناسایی گردیدند و سپس براساس ساختار پیرنگ روایت کلی استخراج شد. مرور داستانهای مشارکت کنندگان نشان می دهد برخی از عوامل بروز خشم مانند ویژگیهای شخصیتی، تعارضات میان فردی، محدودیتهای محیط کاری و ماهیت ستادی کار جامعه هدف در طول زمان ثابت بوده اند؛ لیکن با توجه به تغییرات دهه اخیر در ترکیب کارکنان، برخی از علل تجربه خشم توسط اعضای فعلی سازمان عبارتند از: تنوع فرهنگی و نسلی کارکنان و عدم اثربخشی مدیریت منابع انسانی از جمله جذب و مدیریت جانشین پروری و ارتقا. ضمناً یافته ها نشان می دهند که راهکارهای سازمانی و مدیریتی، تقویت نگرشهای مثبت، آموزش و فرهنگ سازی پذیرش تنوع می تواند به مدیریت خشم در سازمان کمک کنند. متغیرهای تعدیلگر نیز شامل تجربیات پیشین، ویژگیهای شخصیتی، پست و تحصیلات می باشند.
    کلید واژگان
    تجربه مدیریت خشم
    تنوع فرهنگی و نسلی کارکنان
    مدیریت منابع انسانی
    روایت پژوهی
    تحلیل تم
    رفتار و سایر مفاهیم

    شماره نشریه
    3
    تاریخ نشر
    2020-09-22
    1399-07-01
    ناشر
    انجمن علمی مدیریت رفتار سازمانی
    سازمان پدید آورنده
    دانشجوی دکتری مدیریت دولتی، مدیریت رفتار سازمانی، دانشگاه تهران، تهران، ایران.
    استاد مدیریت رفتار سازمانی و منابع انسانی، دانشکده مدیریت، دانشگاه تهران، تهران، ایران.

    شاپا
    2322-1518
    3456-6452
    URI
    http://obs.sinaweb.net/article_44645.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/156534

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب