تأثیر ابعاد شخصیت بر احساس، اعتماد و جذابیت در برند کارفرما
(ندگان)پدیدآور
رحمانی, ناصرابراهیم پور, حبیبعسگرنژاد نوری, باقرحسن زاده, محمدنوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
هدف این پژوهش، بررسی تأثیر ابعاد شخصیت بر احساس، اعتماد و جذابیت در برند کارفرماست. جامعه آماری شامل 13000 نفر از دانشجویان دانشگاه محقق اردبیلی و 147 نفر از کارکنان شرکت نفت در شهر اردبیل است. برایناساس، تعداد 410 نفر با استفاده از جدول کرجسی و مورگان و روش نمونهگیری دردسترس انتخاب شدند. پژوهش حاظر ازحیث هدف، کاربردی و ازنظر نحوه گردآوری اطلاعات تحقیق، از نوع توصیفی همبستگی است. برای اندازه گیری ابعاد شخصیتی برند کارفرما مدل لیونس و همکاران (2005)، احساس و اعتماد نسبت به برند کارفرما مدلهای چاودری و هالبروک (2001) و براکوس (2009) و جذابیت برند کارفرما مدل رامپل و کنینگ (2012) مورد استفاده قرار گرفت. تجزیهوتحلیل دادهها با روش مدل معادلات ساختاری با رویکرد حداقل مربعات جزئی و نرمافزار پی.ال.اس انجام گرفت. نتایج بهدستآمده، نشان داد که بین ابعاد شخصیتی برند کارفرما و احساس و اعتماد نسبت به برند کارفرما رابطه مثبت وجود دارد. همچنین رابطه مثبت بین احساس و اعتماد نسبت به برند کارفرما با جذابیت برند کارفرما تأیید شد. همچنین نوع جامعه آماری (کارکنان یا دانشجویان) در تأثیر شخصیت برند بر احساس و اعتماد نسبت به برند کارفرما مؤثر بود؛ اما تأثیر احساس و اعتماد نسبت به برند کارفرما بر جذابیت برند کارفرما بین دو جامعه آماری، تفاوت نداشت.
کلید واژگان
برند کارفرماشخصیت برند کارفرما
احساس برند کارفرما
اعتماد
جذابیت برند کارفرما
رفتار و سایر مفاهیم
شماره نشریه
4تاریخ نشر
2019-02-201397-12-01
ناشر
انجمن علمی مدیریت رفتار سازمانیسازمان پدید آورنده
کارشناسی ارشد مدیریت سازمانهای دولتی، دانشگاه محقق اردبیلی، اردبیل، ایراندانشیار مدیریت دولتی، گروه مدیریت و اقتصاد، دانشگاه محقق اردبیلی، اردبیل، ایران
استادیار مدیریت بازرگانی، گروه مدیریت و اقتصاد، دانشگاه محقق اردبیلی، اردبیل، ایران
دانشیار اقتصاد، گروه مدیریت و اقتصاد، دانشگاه محقق اردبیلی، اردبیل، ایران
شاپا
2322-15183456-6452
Related items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
ارائه مدل نشان کارفرما جهت جذب و نگهداشت کارکنان؛ کاربرد رویکرد آمیخته
خزایی, سعید؛ خیراندیش, مهدی؛ دهدشتی شاهرخ, زهره؛ شیرازی, محمود؛ رسولی قهرودی, مهدی (پژوهشکده امنیت ملی دانشگاه و پژوهشگاه عالی دفاع ملی و تحقیقات راهبردی, 2020-08-22)پژوهش حاضر با هدف شناسایی عوامل تشکیلدهنده مدل نشان کارفرما انجام شد. این پژوهش از نظر هدف، اکتشافی و از نظر نوع استفاده، کاربردی و مبتنی بر استراتژی پژوهش آمیخته اکتشافی است. جامعه آماری پژوهش در بخش کیفی شامل مدیران ...
-
بررسی تاثیر تصویر برند کارفرما بر تمایل به استخدام از طریق متغیر میانجی جذابیت برند کارفرما (مورد مطالعه: دانشجویان پردیس فارابی دانشگاه تهران)
شیرخدایی, میثم؛ نجات, سهیل؛ کاملی, علیرضا؛ مهدیخانی, حبیب (دانشگاه مازندران, 2019-10-23)سازمانها در محیط کسب و کار امروزی به طور فزآیندهای از برندسازی به عنوان یک ابزار استراتژیک استفاده میکنند که این استفاده از برند به حوزه منابع انسانی نیز راه یافته است. موضوع برند کارفرما به بررسی چگونگی جذب کارکنان و ...
-
بررسی تأثیر جذابیت برند کارفرما بر قصد توصیه کارفرما با میانجی گری رضایت شغلی و تمایل به ماندن با کارفرما
بلوچی, حسین؛ سیاه سرانی کجوری, محمد علی (دانشگاه مازندران, 2023-03-21)هدف از پژوهش حاضر بررسی بررسی تأثیر جذابیت برند کارفرما بر قصد توصیه کارفرما با میانجی گری رضایت شغلی و تمایل به ماندن با کارفرمابود. پژوهش، بر اساس هدف کاربردی محسوب میشود. به منظور جمعآوری اطلاعات از مطالعات کتابخانهای ...




