• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مطالعات رفتار سازمانی
    • دوره 7, شماره 4
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مطالعات رفتار سازمانی
    • دوره 7, شماره 4
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    تأثیر ابعاد شخصیت بر احساس، اعتماد و جذابیت در برند کارفرما

    (ندگان)پدیدآور
    رحمانی, ناصرابراهیم پور, حبیبعسگرنژاد نوری, باقرحسن زاده, محمد
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    1.576 مگابایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    هدف این پژوهش، بررسی تأثیر ابعاد شخصیت بر احساس، اعتماد و جذابیت در برند کارفرماست. جامعه آماری شامل 13000 نفر از دانشجویان دانشگاه محقق اردبیلی و 147 نفر از کارکنان شرکت نفت در شهر اردبیل است. براین‌اساس، تعداد 410 نفر با استفاده از جدول کرجسی و مورگان و روش نمونه­گیری دردسترس انتخاب شدند. پژوهش حاظر ازحیث هدف، کاربردی و ازنظر نحوه گردآوری اطلاعات تحقیق، از نوع توصیفی همبستگی است. برای اندازه گیری ابعاد شخصیتی برند کارفرما مدل لیونس و همکاران (2005)، احساس و اعتماد نسبت به برند کارفرما مدل‌های چاودری و هالبروک (2001) و براکوس (2009) و جذابیت برند کارفرما مدل رامپل و کنینگ (2012) مورد استفاده قرار گرفت. تجزیه‌وتحلیل داده‌ها با روش مدل معادلات ساختاری با رویکرد حداقل مربعات جزئی و نرم‌افزار پی.ال.اس انجام گرفت. نتایج به‌دست‌آمده، نشان داد که بین ابعاد شخصیتی برند کارفرما و احساس و اعتماد نسبت به برند کارفرما رابطه مثبت وجود دارد. همچنین رابطه مثبت بین احساس و اعتماد نسبت به برند کارفرما با جذابیت برند کارفرما تأیید شد. همچنین نوع جامعه آماری (کارکنان یا دانشجویان) در تأثیر شخصیت برند بر احساس و اعتماد نسبت به برند کارفرما مؤثر بود؛ اما تأثیر احساس و اعتماد نسبت به برند کارفرما بر جذابیت برند کارفرما بین دو جامعه آماری، تفاوت نداشت.
    کلید واژگان
    برند کارفرما
    شخصیت برند کارفرما
    احساس برند کارفرما
    اعتماد
    جذابیت برند کارفرما
    رفتار و سایر مفاهیم

    شماره نشریه
    4
    تاریخ نشر
    2019-02-20
    1397-12-01
    ناشر
    انجمن علمی مدیریت رفتار سازمانی
    سازمان پدید آورنده
    کارشناسی ارشد مدیریت سازمانهای دولتی، دانشگاه محقق اردبیلی، اردبیل، ایران
    دانشیار مدیریت دولتی، گروه مدیریت و اقتصاد، دانشگاه محقق اردبیلی، اردبیل، ایران
    استادیار مدیریت بازرگانی، گروه مدیریت و اقتصاد، دانشگاه محقق اردبیلی، اردبیل، ایران
    دانشیار اقتصاد، گروه مدیریت و اقتصاد، دانشگاه محقق اردبیلی، اردبیل، ایران

    شاپا
    2322-1518
    3456-6452
    URI
    http://obs.sinaweb.net/article_34645.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/156482

    Related items

    Showing items related by title, author, creator and subject.

    • ارائه مدل نشان کارفرما جهت جذب و نگهداشت کارکنان؛ کاربرد رویکرد آمیخته 

      خزایی, سعید؛ خیراندیش, مهدی؛ دهدشتی شاهرخ, زهره؛ شیرازی, محمود؛ رسولی قهرودی, مهدی (پژوهشکده امنیت ملی دانشگاه و پژوهشگاه عالی دفاع ملی و تحقیقات راهبردی, 2020-08-22)
      پژوهش حاضر با هدف شناسایی عوامل تشکیل‌دهنده مدل نشان کارفرما انجام شد. این پژوهش از نظر هدف، اکتشافی و از نظر نوع استفاده، کاربردی و مبتنی بر استراتژی پژوهش آمیخته اکتشافی است. جامعه آماری پژوهش در بخش کیفی شامل مدیران ...

    • بررسی تاثیر تصویر برند کارفرما بر تمایل به استخدام از طریق متغیر میانجی جذابیت برند کارفرما (مورد مطالعه: دانشجویان پردیس فارابی دانشگاه تهران) 

      شیرخدایی, میثم؛ نجات, سهیل؛ کاملی, علیرضا؛ مهدیخانی, حبیب (دانشگاه مازندران, 2019-10-23)
      سازمان­ها در محیط کسب و کار امروزی به طور فزآینده­ای از برندسازی به عنوان یک ابزار استراتژیک استفاده می­کنند که این استفاده از برند به حوزه منابع انسانی نیز راه یافته است. موضوع برند کارفرما به بررسی چگونگی جذب کارکنان و ...

    • بررسی تأثیر جذابیت برند کارفرما بر قصد توصیه کارفرما با میانجی گری رضایت شغلی و تمایل به ماندن با کارفرما 

      بلوچی, حسین؛ سیاه سرانی کجوری, محمد علی (دانشگاه مازندران, 2023-03-21)
      هدف از پژوهش حاضر بررسی بررسی تأثیر جذابیت برند کارفرما بر قصد توصیه کارفرما با میانجی گری رضایت شغلی و تمایل به ماندن با کارفرمابود. پژوهش، بر اساس هدف کاربردی محسوب می‌شود. به منظور جمع‌آوری اطلاعات از مطالعات کتابخانه‌ای ...

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب