مرور دوره 2, شماره 113 بر اساس عنوان

  • الگوهای گفتاری در قرآن کریم 

    موسوی‌زاده, احترام سادات؛ نورمحمدی, غلامرضا (جامعه الزهرا(س), 2015-03-21)
    زبان به این دلیل که اصلی‌ترین وسیله ارتباط انسان‌ها با یکدیگر به شمار می‌آید، ارزش بسیاری دارد. در برقراری ارتباط با دیگران، اولین نگرش و برداشت از انسان مربوط به نحوه گفتار اوست و محتوای حرف‌ها، شخصیت و نگرش انسان را مشخص ...

  • بررسی تطبیقی مقاصد سور از دیدگاه تفسیر المیزان و فی ظلال القرآن 

    صادقی, حسن؛ قوجایی خامنه, مریم (جامعه الزهرا(س), 2015-03-21)
    پذیرش هدفمندی ترتیب آیات در سوره­های قرآن کریم از ویژگی‌های روی‌کرد تفسیری معاصر است که مفسر را در دست­یابی به مقصد و غرض اصلی سوره یاری کرده است. به طور قطع با حصول این هدف و غرض، مفسر با نگاهی جامع به مجموعه آیات یک سوره، ...

  • بررسی واژه‌ «أجْذَم» در کلام پیامبر(ص) 

    ایرانمنش, اسما؛ احمدزهی, اسماعیل؛ خاکپور, حسین (جامعه الزهرا(س), 2015-03-21)
    استفاده صحیح‌ از دو منبع فیاض قرآن و سنت پیامبر(ص)، در گرو فهم صحیح آن‌هاست. فهم اصطلاحات خاص و معنای دقیق واژه‌ها‌ در ترکیب‌های مختلف، از اساسی‌ترین مقدمات برای فهم این منابع به شمار می‌رود. هم‌چنین کاربرد واژه‌ها در معنای ...

  • تفاوت معنایی بصیرت با واژه‌ علم، از دیدگاه قرآن و روایات 

    جعفرآبادی آشتیانی, طیبه؛ فلاحی قمی, محمد (جامعه الزهرا(س), 2015-03-21)
    از جمله مسائل مهم جهت رسیدن به سعادت واقعی، داشتن بصیرت در زندگی است. واژه «بصیرت» و مشتقات آن در موارد متعددی در قرآن کریم و روایات به کار رفته و معانی عمیق و دقیقی از آن مورد توجه واقع شده است. هم‌چنین واژه‌هایی در متون ...

  • روش‌های تربیت اجتماعی در سیره امام صادق(ع) 

    موسوی, سمیه السادات (جامعه الزهرا(س), 2015-03-21)
    انسان فطرتاً موجودی اجتماعی است و برای برقراری روابط صحیح با انسا‌ن‌های دیگر، به تربیت اجتماعی نیاز دارد. تربیت اجتماعی هم‌چون سایر زمینه‌های تربیت، دارای مبانی، اصول و اهدافی است که اگر خلاف آن رفتار شود، نه تنها نتایج ...

  • نقد دیدگاه آلوسی در آیات اکمال و تبلیغ 

    خادم‌زاده یگانه, هاجر؛ رستمی هراتی, علیرضا (جامعه الزهرا(س), 2015-03-21)
    سیدمحمود آلوسی بغدادی صاحب تفسیر روح المعانی فی تفسیر القرآن العظیم و السبع المثانی فقیه، مفسر، محدث و ادیب قرن سیزدهم هجری است که سلفی اعتقاد و اشعری مذهب بوده، از این‌رو در تفسیر خود بسیار بر آرایه معتزله و شیعه اشکال ...