تأثیر کیفیت، خلاقیت و جذابیت بسته بندی بر قصد خرید مصرف کننده با در نظر گرفتن نقش میانجی احساس و شناخت مشتری (مطالعه موردی: صنعت شکلات)
(ندگان)پدیدآور
یعقوبی, نیره ساداتکردنائیج, اسدالهآقائی, محمد
نوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
این پژوهش با هدف ارزیابی تأثیر کیفیت، خلاقیت و جذّابیّت بستهبندی بر قصد خرید مصرفکننده با در نظر گرفتن نقش میانجی احساس و شناخت مشتری انجام شده است. پژوهش حاضر از نظر هدف، کاربردی است و دادههای مورد نیاز از طریق توزیع پرسشنامه در میان 403 نفر از مصرفکنندگان شکلات، شهر تهران جمعآوری شد. برای سنجش روایی پرسشنامه از روایی محتوایی و همگرا و برای تعیین پایایی از روش آلفای کرونباخ استفاده شد. فرضیه های پژوهش با استفاده از روش مدلیابی معادلات ساختاری(SEM) و رگرسیون مورد سنجش واقع شد. تجزیه و تحلیل داده ها به وسیله نرم افزارهای آماریSPSSو Smart- PLS صورت گرفته است. نتایج بررسی ها نشان میدهد که عناصر بسته بندی: کیفیت، خلاقیت و جذّابیّت بستهبندی بر احساس و شناخت مشتریان تأثیر دارد. یافته های تحقیق همچنین نشان می دهند که احساس مشتری بر قصد خرید تأثیری ندارد ولی شناخت مشتری بر قصد خرید مؤثر است.
کلید واژگان
کیفیت بسته بندیخلاقیت بسته بندی
جذّابیّت بسته بندی
احساس مشتری
شناخت مشتری
شماره نشریه
42تاریخ نشر
2020-08-221399-06-01
ناشر
دانشگاه جامع امام حسین (ع)سازمان پدید آورنده
کارشناس ارشد، مدیریت بازرگانی بین الملل، دانشگاه تربیت مدرس تهران-ایراندانشیار، گروه مدیریت بازرگانی، دانشگاه تربیت مدرس تهران-ایران
استادیار، گروه مدیریت بازرگانی، دانشگاه تربیت مدرس تهران-ایران



