نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorرضایی, علیرضاfa_IR
dc.contributor.authorسامانی فر, سوسنfa_IR
dc.contributor.authorسامانی فر, سودابهfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-08T23:27:19Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-29T23:27:20Z
dc.date.available1399-07-08T23:27:19Zfa_IR
dc.date.available2020-09-29T23:27:20Z
dc.date.issued2018-08-23en_US
dc.date.issued1397-06-01fa_IR
dc.date.submitted2018-01-21en_US
dc.date.submitted1396-11-01fa_IR
dc.identifier.citationرضایی, علیرضا, سامانی فر, سوسن, سامانی فر, سودابه. (1397). <i>بررسی ادراک مصرف کنندگان از بسته بندی پایدار و تأثیر آن بر پایداری اجتماعی</i>. فصلنامه علمی علوم و فنون بسته بندی, 9(34), 6-17.fa_IR
dc.identifier.issn2228-6675
dc.identifier.urihttps://packaging.ihu.ac.ir/article_203700.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/155461
dc.description.abstract<strong>بهبود عملکرد تجاری محصولات تولیدی تنها با پیوستن به اصول پایداری در ارائه محصول نهایی امکان­پذیر خواهد بود که این جنبه از طریق بسته­بندی تجسّم می­یابد. توسعه و ملاحظات اجتماعی از مهم­ترین جنبه ­های بسته ­بندی پایدار است که اغلب نادیده گرفته می­ شوند و این امر، موجب ضعف در بسته ­بندی محصولات عرضه شده در بازار مصرف می ­شود. دستیابی به این هدف، ارتباط مستقیمی با میزان آگاهی و دانش زیس ت­محیطی مصرف­کنندگان دارد. از این</strong>­<strong>رو، شناخت و بینش مصرف­کنندگان به عنوان داور نهایی در پایداری در اولویت و اهمیت قرار می­ گیرد؛ اما با وجود اینکه در میان سازمان­ ها و شرکت­ ها، پایداری یک مفهوم شناخته شده­است، بسیاری از شرکت ­ها تنها اقدامات و ابتکارات نسبتاً کمی در مورد بینش مصرف­کنندگان از پایداری بسته­ بندی و حفظ آن به عنوان یک هدف اصلی انجام داده­ اند. از این</strong>­<strong>رو، پژوهش حاضر با توجّه به اهمیت موضوع به منظور شناسایی میزان آشنایی و توجّه مصرف­کنندگان به بسته ­بندی پایدار به بررسی ادبیات موجود درباره ادراک مصرف­کنندگان در مورد بسته­ بندی پایدار و ادراکات آن</strong><strong>ها از تأثیر بسته ­بندی بر محیط­زیست نیز می ­پردازد. هدف از بررسی، شناسایی نقش درک مصرف­کنندگان از بسته ­بندی پایدار و تأثیر آن بر رفتار زیست­ محیطی افراد و عوامل بازدارنده در این زمینه است. پژوهش به روش پیمایشی و با توزیع پرسشنامه مشتمل بر شناسایی میزان آگاهی مصرف­کننده درباره بسته ­بندی پایدار محصولات در میان 250 نفر از مصرف­کنندگان شهر اصفهان انجام شده است.</strong>fa_IR
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه جامع امام حسین (ع)fa_IR
dc.relation.ispartofفصلنامه علمی علوم و فنون بسته بندیfa_IR
dc.subjectبسته بندی پایدارfa_IR
dc.subjectجنبه اجتماعیfa_IR
dc.subjectمصرف کنندهfa_IR
dc.subjectزیست محیطfa_IR
dc.title<i>بررسی ادراک مصرف کنندگان از بسته بندی پایدار و تأثیر آن بر پایداری اجتماعی</i>fa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentکارشناس ارشد گرافیک، عضو هیئت علمی آموزشکده فنی دختران الزهرا شهرکردfa_IR
dc.contributor.departmentکارشناسی ارشد گرافیک، دانشکده هنر و معماری، دانشگاه تربیت مدرس، تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentکارشناس ارشد پژوهش هنر، مدرس گروه گرافیک آموزشکده فنی دختران شهرکرد، ایرانfa_IR
dc.citation.volume9
dc.citation.issue34
dc.citation.spage6
dc.citation.epage17


فایل‌های این مورد

فایل‌هااندازهقالبمشاهده

فایلی با این مورد مرتبط نشده است.

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد