• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه علمی علوم و فنون بسته بندی
    • دوره 9, شماره 33
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه علمی علوم و فنون بسته بندی
    • دوره 9, شماره 33
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    بررسی تأثیر عناصر بسته بندی(رنگ، تصاویر و لوگوی نشان تجاری) مواد خوراکی بر خرید والدین

    (ندگان)پدیدآور
    شرفی, وحیدآقایی, هادیمحمدیاری, زهره
    Thumbnail
    نوع مدرک
    Text
    تألیفی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    بسته­ بندی به عنوان یکی از بخش­ های اساسی محصول، نقشی حیاتی در خلق مزیت رقابتی پایدار دارد. بسته­ بندی به عنوان فروشنده خاموش، در بازاریابی از اهمیت و جایگاه ویژه­ای برخوردار است و آخرین حلقه ارتباطی شرکت با مصرف­ کنندگان است و شاید تنها نماینده شرکت است که در محل کار و زندگی مشتریان تا مدّت ­ها پس از خرید، باقی می­ماند. هدف تحقیق حاضر، بررسی تأثیر عناصر بسته ­بندی بر خرید اجباری والدین می ­باشد. این تحقیق کاربردی می­باشد و روش بررسی در آن، به صورت توصیفی-پیمایشی است. جامعه آماری این تحقیق، والدینی هستند که دارای فرزند 5 تا 10 ساله بوده و در شهر ایلام نیز ساکن می­ باشند. با توجّه به اینکه اطلاعات دقیقی از جامعه آماری در دسترس نبوده، جامعه را نامحدود در نظر گرفته و با استفاده از فرمول حجم جامعه نامحدود تعداد 384 نفر با روش نمونه­ گیری هدفمند و در دسترس انتخاب شدند. ابزار گردآوری اطّلاعات، پرسشنامه ­های استاندارد بوده و برای تجزیه و تحلیل اطّلاعات نیز از نرم­ افزار لیزرل استفاده شده است. نتایج نشان دادند که رنگ بسته ­بندی تأثیری به اندازه 87/0، تصاویر بسته ­بندی تأثیری به اندازه 82/0 و لوگوی بسته­ بندی تأثیری به اندازه 79/0 بر خرید اجباری والدین دارند. در بین تمام موارد، رنگ بسته­ بندی بیشترین تأثیرگذاری را بر خرید والدین داشته است، زیرا استفاده از رنگ ­های شاد و متفاوت موجب جذب کودکان می ­شود و اولین چیزی که کودکان در بسته­ بندی محصول ادراک می­ کنند، رنگ بسته­ بندی است.
    کلید واژگان
    بسته بندی
    خرید اجباری
    رنگ بسته بندی
    تصاویر بسته بندی
    نشان تجار

    شماره نشریه
    33
    تاریخ نشر
    2018-05-22
    1397-03-01
    ناشر
    دانشگاه جامع امام حسین (ع)
    سازمان پدید آورنده
    دکترای مدیریت بازرگانی، گرایش بازاریابی بین المللی
    کارشناسی ارشد علوم اجتماعی و پژوهشگر دانشگاه جامع امام حسین(ع)
    دکترای مدیریت، دانشگاه لرستان، لرستان، ایران

    شاپا
    2228-6675
    URI
    https://packaging.ihu.ac.ir/article_201467.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/155457

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب