عناصر دیداری و کلامی بسته بندی و تأثیر آنها بر تجربه نشان تجاری با نقش تعدیل کنندگی حساسیت قیمت مصرف کننده
(ندگان)پدیدآور
حسین زاده شهری, معصومهقناتی, طیبه
نوع مدرک
Textزبان مدرک
فارسیچکیده
عناصر دیداری بستهبندی، نظیر رنگ، گرافیک، شکل، اندازه و تصاویر روی بستهبندی مواد بوده همچنین عناصر کلامی شامل اطّلاعات مربوط به محصول، تولیدکننده، کشور مبدأ و نام تجاری می باشند. در این پژوهش تأثیر عناصر دیداری و کلامی بستهبندی بر تجربه نشان تجاری با نقش تعدیلکنندگی حساسیت قیمت شکلات بررسی شده است. پژوهش حاضر با توجّه به هدف کاربردی و بر مبنای روش توصیفیt از نوع همبستگی است. ابزار جمعآوری دادهها پرسشنامه بوده، که از 380 نفر به روش نمونهگیری غیراحتمالی در دسترس جمع آوری شده است. فرضیههای پژوهش با استفاده از روش معادلات ساختاری با نرم افزار PLS آزمون شد. نتایج پژوهش نشان داد که عناصر دیداری و کلامی بستهبندی تأثیر مثبت و معناداری بر تجربه نشان تجاری دارد، همچنین حساسیت قیمت بر تجربه نشان تجاری تأثیر معکوس و معناداری دارد در حالی که حساسیت قیمت، تأثیر عناصر دیداری و کلامی بستهبندی بر تجربه نشان تجاری را تعدیل میکند.
کلید واژگان
بسته بندیعناصر دیداری
عناصر کلامی
تجربه نشان تجاری
حساسیت قیمت مصرف کننده
شماره نشریه
32تاریخ نشر
2018-02-201396-12-01
ناشر
دانشگاه جامع امام حسین (ع)سازمان پدید آورنده
گروه مدیریت دانشگاه الزهرامدیریت بازرگانی دانشگاه الزهرا



