تأثیر طرح بسته بندی محصولات غذایی بر رفتار خرید آنی مصرف کنندگان
(ندگان)پدیدآور
خدابخشی سورشجانی, زهراابراهیمی, ابوالقاسم
نوع مدرک
Textزبان مدرک
فارسیچکیده
امروزه ارزش بسیاری از کالاها با بسته بندی سنجیده می شود، زیرا بررسی های متفاوت، گویای این امر است که بستهبندی زیبا یکی از عامل های اصلی و تأثیرگذار بر تصمیم مصرف کنندگان به هنگام خرید محصولات می باشد. یکی از دلایلی که اهمیت طرح بسته بندی را بیشتر برجسته می کند، خرید ناگهانی است و در مورد محصولاتی که مصرف کننده به سرعت اقدام به خرید آنها می کند، قصد خرید بستگی به میزان برقراری ارتباط در نقطه فروش دارد، لذا درک مصرف کننده از ماهیت محصولات از طریق عناصر ارتباطی بسته بندی بر انتخاب وی اثرگذار می باشد. هدف از این مقاله، ایجاد بینشی برای بازاریابان در خصوص تأثیر طرح بسته بندی محصولات غذایی بر رفتار خرید آنی مصرف کنندگان میباشد. از این رو، ابتدا مفهوم و عناصر طرح بسته بندی مطرح می گردد و سپس نقش آن در تحریک خرید آنی مصرف کنندگان مورد بررسی قرار می گیرد.
کلید واژگان
نقطه خرید، رفتار خرید آنیطرح بسته بندی
محصولات غذایی
شماره نشریه
29تاریخ نشر
2017-05-221396-03-01
ناشر
دانشگاه جامع امام حسین (ع)سازمان پدید آورنده
دانشکده اقتصاد، مدیریت و علوم اجتماعی، دانشگاه شیرازدانشکده اقتصاد، مدیریت و علوم اجتماعی، دانشگاه شیراز



