تحلیل معیارهای بستهبندی محصولات صادراتی مطالعه موردی: محصولات صادراتی استان سمنان
(ندگان)پدیدآور
فیض, داودشهابی, علی
نوع مدرک
Textزبان مدرک
فارسیچکیده
بستهبندی محصولات یکی از ارکان مهم بازاریابی به شمار میآید. نوع بستهبندی محصولات ایرانی برای عرضه در بازارهای جهانی همیشه یکی از موضوعات بحث برانگیز بوده و بسیاری از صاحب نظران، نامناسب بودن وضعیت بستهبندی محصولات ایرانی را یکی از موانع توسعه صادرات میدانند. از این رو، در تحقیق حاضر با استفاده از روش پرسشنامه، مصاحبه و تشکیل گروه کانون با روش نمونه گیری تصادفی و بر اساس میانگین آزمون تحلیل واریانس فریدمن وضعیت بسته بندی محصولات صادراتی استان سمنان از دیدگاه معیارهای اساسی بسته بندی مورد بررسی و تجزیه و تحلیل و رتبه بندی قرار گرفته و راهکارهایی به منظور ارتقاء آن ارائه شده است. نتایج تحقیق نشان میدهد محصولات صادراتی استان سمنان از نظر بستهبندی در شاخصهای برچسبگذاری، اندازه، حملونقل و انبارداری، محافظت از کالا و سهولت استفاده وضعیت مطلوبی داشتهاند؛ اما در عوامل طرح، رنگ، شکل ظاهری، مواد اولیه، قدرت فروش آنی، قدرت رقابتی و معرفی نام تجاری، وضعیت مطلوبی ندارند.
کلید واژگان
بستهبندیآمیخته بازاریابی
معیارهای بسته بندی
کالای صادراتی
شماره نشریه
31تاریخ نشر
2017-11-221396-09-01
ناشر
دانشگاه جامع امام حسین (ع)سازمان پدید آورنده
دانشیار دانشگاه سمنان و رئیس بنیاد نخبگان استان سمناندانشجوی دکتری مدیریت تکنولوژی دانشگاه آزاد علوم و تحقیقات، مدیر توسعه و تبلیغات بانک قرضالحسنه رسالت(استان تهران)



