نمایش مختصر رکورد

dc.date.accessioned1399-07-08T23:26:41Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-29T23:26:41Z
dc.date.available1399-07-08T23:26:41Zfa_IR
dc.date.available2020-09-29T23:26:41Z
dc.date.issued2015-07-23en_US
dc.date.issued1394-05-01fa_IR
dc.date.submitted2015-09-02en_US
dc.date.submitted1394-06-11fa_IR
dc.identifier.citation(1394). ارائه و اعتبارسنجی مدل سنجش تعامل پذیری در روابط بین سازمانی. پژوهشنامه بازرگانی, 19(75), 65-88.fa_IR
dc.identifier.issn1735-0794
dc.identifier.issn2676-7767
dc.identifier.urihttp://pajooheshnameh.itsr.ir/article_14210.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/155218
dc.description.abstractهمکاری شرکت‌‌های فعال در صنایع تولیدی به دلایل مختلف اجتناب‌‌ناپذیر است. اما این مشارکت‌‌ همواره با توفیق لازم همراه نیست. یکی از مهم‌ترین دلایل این امر عدم تعامل‌‌پذیری میان آن‌‌ها است. تعامل‌‌پذیری در سطوح مختلف مطرح ‌‌می‌‌شود و شامل شاخص‌‌های مختلفی است. در ابتدا تعامل‌‌پذیری بیش‌تر در زمینه فناوری‌های اطلاعاتی مطرح بود اما امروزه از دیدگاه‌‌های سازمانی و مدیریتی هم مورد بحث است. در این پژوهش، مدلی برای سنجش تعامل‌‌پذیری ارائه شده که شامل چهار عامل تعامل‌‌پذیری سیستم‌‌های اطلاعاتی و ارتباطی، تعامل‌‌پذیری سازمانی، تعامل‌‌پذیری فرهنگی و تعامل‌‌پذیری شبکه همکاری و 17 متغیر است. این مدل با استفاده از داده‌‌هایی از صنایع تولیدی فعال در استان قزوین و به کمک تحلیل عاملی تأییدی مرتبه دوم با استفاده از نرم‌‌افزار لیزرل تحلیل شد. نتایج مطالعه نشان می‌‌دهد تمام شاخص‌‌های شناسایی‌شده، رابطه معناداری با عوامل موردنظر دارند. همچنین، بعد از اصلاحات جزئی، مدل موردنظر تناسب خوبی با داده‌‌ها داشته و پایایی مدل با استفاده از روش پایایی ترکیبی محاسبه و نسبتاً خوب تشخیص داده شد.fa_IR
dc.format.extent452
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherموسسه مطالعات و پژوهش‌های بازرگانیfa_IR
dc.publisherInstitute for Trade Staudies and Researchen_US
dc.relation.ispartofپژوهشنامه بازرگانیfa_IR
dc.relation.ispartofIranian Journal of Trade Studiesen_US
dc.subjectهمکاری / تعامل پذیری / روابط بین سازمانی / تحلیل عاملی تأییدی مرتبه دومfa_IR
dc.titleارائه و اعتبارسنجی مدل سنجش تعامل پذیری در روابط بین سازمانیfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.citation.volume19
dc.citation.issue75
dc.citation.spage65
dc.citation.epage88


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد