ارائه یک مدل مفهومی از خرید اینترنتی کتاب و ارزیابی آن در دانشگاههای کشور
(ندگان)پدیدآور
پدیدآور نامشخصنوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
هدف اصلی این مقاله، ارائه و ارزیابی یک مدل مفهومی از خرید اینترنتی کتاب در کشور می باشد که با توجه به ماهیت آن، پژوهشی توصیفی و پیمایشی است . مدل در دانشگاههای کشور و با مطالعه ی نگرش دانشجویان و استادانی که حداقل یکبار تجربه خرید اینترنتی کتاب داشته اند، مورد بررسی و آزمون قرار گرفت . نمونه آماری در این تحقیق از نوع خوشه ای و مشتمل بر ۳۸۴ دانشجو و استاد از ۱۲ دانشگاه کشور بوده است . نتایج نشان داد به ترتیب چهار فرضیه ساماندهی ارتباطات اطلاعاتی، تسهیل روند انتخاب و دستیابی به کتاب، امنیت اطلاعات و حفظ حریم شخصی و همچنین کاهش هز ینههای معامله با کسب ۶۵ در سطح اطمینان ۹۹ درصد تایید شده است . / ۶۸ و ۷۲ /۶۵ ،۶۹/۳۲ ،۷۳/ میانگین نمرات ۴۱ ضمن آن که شاخص به روز بودن اطلاعات، بیشترین و شاخص امکان ارائه تخفیف در انجام معامله، کمترین میانگین نمره را در میان ۱۶ شاخص مورد مطالعه کسب نمودند . همچنی ن متغیر ساماندهی ارتباطات اطلاعاتی، تنها متغیری بوده است که با تمام متغیرهای جنسیت،تحصیلات، میزان آگاهی های فناوری اطلاعات و کاربرد رایانه، رابطه معنی دار داشته است که این نشان دهنده ی اهمیت بسیار بالای این متغیر می باشد . همچنین نتایج نشان داد فرضیه های ت حقیق با شدت بیشتری از سوی دانشجویان نسبت به استادان، مورد تایید قرار گرفته است.
کلید واژگان
تجارت الکترونیکی / خرید اینترنتی / رفتار مصرف کننده / نگرش / کتابشماره نشریه
52تاریخ نشر
2009-11-221388-09-01
ناشر
موسسه مطالعات و پژوهشهای بازرگانیInstitute for Trade Staudies and Research
شاپا
1735-07942676-7767




