شبیه سازی تأثیر الکترونیکی کردن زنجیره تأمین بین المللی شامل گمرک، در افزایش سطح رضایتمندی مشتریان محصولات الکترونیکی با استفاده ازRosettaNet
(ندگان)پدیدآور
پدیدآور نامشخصنوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
در این تحقیق، تأثیر الکترونیکیکردن یک زنجیره تأمین بینالمللی شامل فرستنده کالا، گمرک و توزیع کننده داخلی و خرده فروش، بر سطح رضایتمندی مشتری، مورد بررسی قرار میگیرد. سه پارامتر به عنوان سطح رضایتمندی مشتری در نظر گرفته شده است که عبارتند از: سطح موجودی زنجیره، سطح سرویسدهی و اثر شلاقی. در این زنجیره تأمین بینالمللی، گمرک به عنوان یک گلوگاه در نظر گرفته شده است، که سبب تأخیرزمانی در رساندن کالا از فرستنده به توزیع کننده می شود . الکترونیکیکردن گمرک می تواند از زوایای م ختلفی مانند مانیفیست الکترونیکی و.. مورد بررسی قرار گیرد. بدلیل محدودیتهای ذکر شده در متن مقاله، گمرک الکترونیکی از جنبه به اشتراکگذاری اطلاعات در این تحقیق مدنظر مراحل ترخیص on-line قرارگرفته است . بدین معنی که دریافت کننده کالا به صورت کالای خود را مشاهد ه کرده ولذا زمان دقیق ترخیص کالای خود را می داند و این موضوع در شبیه سازی و کنترل موجودی زنجیره به عنوان یک فاکتور مهم وارد می شود. بدین منظور،ابتدا در زنجیره تأمین معرفی شده، ودر ا دامه برای اندازه گیری تأثیر الکترونیکیکردن زنجیره تأمین Awesim از تکنیک شبیهسازی با استفاده از نرم افزار ،RosettaNet بینالمللی با استفاده از استفاده می گردد. نتایج حاصل از شبیه سازی نشان داد که الکترونیکی کردن زنجیره، تأثیر محسوسی بر افزایش سطح رضایتمندی مشتری در زنجیرههای بینالمللی می گذارد.
کلید واژگان
مدیریت زنجیره تأمین / گمرک الکترونیکی/RosettaNet / EDIشماره نشریه
52تاریخ نشر
2009-11-221388-09-01
ناشر
موسسه مطالعات و پژوهشهای بازرگانیInstitute for Trade Staudies and Research
شاپا
1735-07942676-7767




