استراتژی ها و سیاس تهای حمایت از مؤسسات خدمات بازاریابی
(ندگان)پدیدآور
پدیدآور نامشخصنوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
امروزه، یک شرکت قبل از تصمیم گیری در مورد گسترش فعالی تهای خود به خارج از مرزهای کشور باید درک روشنی از محیط بازاریابی بی ن المللی داشته باشد . طی دو دهه گذشته این محیط دستخوش تغییرات زیادی شده است . این تغییرات، فرص ت های جدید، مسایل و مشکلات بسیاری را برای شرکت ها بوجود آورده است . اقتصاد ، جهانی شده و تجارت و سرمایه گذاری جهانی، به سرعت در حال رشد است. بنابراین، شرکتی که علاقمند به ورود به بازارهای خارجی است باید درک درستی از نظام تجارت جهانی به دست آورد. به نظر می رسد این شرکت ها و مؤسسات برای اینکه بتوانند به بازارهای جهانی راه پیداکنند و از طرفی دیگر بتوانند بر موانع و محدودی تهای موجود در این بازارها غلبه کنند، نیاز به اطلاعات دقیق و به روز از بازار دارند . به منظور رفع این نیاز و توسعه فعالیت های شرکت های صادراتی، مؤسسات خدمات بازاریابی م یتوانند خدمات مفیدی را ارائه نمایند. به منظور شکل دهی و گسترش بیشتر مؤسسات ارائه دهنده خدمات بازاریابی، مقاله حاضر با انجام دو نظرسنجی جداگانه از مدیران مؤسسات مذکور و مشتریان آنها به بررسی راهکارهای حمایتی لازم از سوی نهادها و سازمان های دولتی پرداخته است. این مقاله، بر اساس مجموعه مطالعات، بررسی ها و استفاده از نظرات خبرگان بازاریابی کشور، چهار خرده نظام به منظور حمایت از مؤسسات خدمات بازاریابی ارائه داده است که عبارتند از: نظام قانون گزاری؛ نظام حمایت و پشتیبانی؛ نظام اطلاع رسانی و نظام نظارت و ارزیابی. حمایت های مورد نیاز این موسسات در شش دسته طبقه بندی شدند که عبارتند از : مشاوره ای، اطلاعاتی، حقوقی، پژوهشی، آموزشی و مالی.
کلید واژگان
حمایت مؤسسات / گسترش بازاریابی / تحقیقات بازاریابی / مؤسسات خدمات بازاریابی / تبلیغاتشماره نشریه
55تاریخ نشر
2010-08-231389-06-01
ناشر
موسسه مطالعات و پژوهشهای بازرگانیInstitute for Trade Staudies and Research
شاپا
1735-07942676-7767




