مرور دوره 24, شماره 94 بر اساس تاریخ انتشار
در حال نمایش موارد 1 - 7 از 7
-
ارائه مدل ریاضی دوهدفه جهت برنامهریزی منابع در زنجیره تأمین پروژه با در نظر گرفتن کیفیت مواد اولیه و تخفیفات
(موسسه مطالعات و پژوهشهای بازرگانیInstitute for Trade Staudies and Research, 2020-03-20)امروزه با توجه به رشد پروژههای بزرگ عمرانی و صنعتی و اهمیت تأمین بهموقع مواد و ایجاد هماهنگی با تأمینکنندگان، موضوع زنجیره تأمین و لجستیک پروژه مورد توجه قرار گرفته است. یکی از راههای ایجاد این هماهنگی، برنامهریزی ...
-
نظام حقوقی حمایت از روش های کسب و کار؛ آموزههایی برای استارتاپها
(موسسه مطالعات و پژوهشهای بازرگانیInstitute for Trade Staudies and Research, 2020-03-20)بعضی از روشهای کسب و کار استارتاپها (کسب و کارهای نوپا) به جهت عنصر خلاقانه و ابتکاری خود در معرض تضییع حق توسط رقبا قرار دارد. ازاینرو، بهمنظور رشد و توسعه کسب و کارهای جدید که عمدتاً در بستر فضای مجازی به ظهور رسیدهاند ...
-
توسعه مدل مدیریت موجودی چند محصولی با در نظر گرفتن امکان سفارش گذاری همزمان محصولات در یک زنجیره تامین چند سطحی و حل آن با استفاده از الگوریتم ژنتیک
(موسسه مطالعات و پژوهشهای بازرگانیInstitute for Trade Staudies and Research, 2020-03-20)طی سالهای اخیر بررسی عملکرد یکپارچه تامینکنندگان، تولیدکنندگان، توزیعکنندگان و مصرفکنندگان که اجزای زنجیرههای تامین را تشکیل میدهند یکی از زمینههایی است که توجه زیادی به آن شده است، همچنین با توجه به اینکه میزان ...
-
بررسی تاثیر بندهای غیر متعارف توافقنامه های تجاری منطقه ای بر تجارت بین الملل
(موسسه مطالعات و پژوهشهای بازرگانیInstitute for Trade Staudies and Research, 2020-03-20)حوزهی توافقنامههای تجاری منطقهای RTA اخیر با وارد کردن چندین بند ازجمله سیاست رقابت یا داراییهای فکری و فراتر رفتن از مرز تعهدات WTO، گستردهتر از پیش شده است. این RTAهای گسترشیافته نه فقط نرخهای تعرفه را کاهش ...
-
هماهنگی تصمیمهای قیمتگذاری و بازاریابی محصول جدید با استفاده از نظریه بازی
(موسسه مطالعات و پژوهشهای بازرگانیInstitute for Trade Staudies and Research, 2020-03-20)در دنیای امروز، یکی از مصادیق رشد و توسعه شرکتها، به وجود آمدن و تولید یک محصول جدید است که در آن عوامل زیادی اهمیت پیدا میکنند. قیمتگذاری و بازاریابی یک محصول جدید در کنار محصولات فعلی (قدیمی) نکتههای حائز اهمیتی در ...
-
اثر مزیت نسبی صنایع فرهنگی بر رشد اقتصادی در ایران
(موسسه مطالعات و پژوهشهای بازرگانیInstitute for Trade Staudies and Research, 2020-03-20)کشورها میتوانند از طریق بهکارگیری استعدادهای خلاق، میراث و صنایع فرهنگی خود، رشد اقتصادی را برانگیخته، تقویت نموده و درنهایت سبب رفاه و سعادت جامعه شوند. این پژوهش بهدنبال آن است مشخص نماید که آیا صنایع فرهنگی استانهای ...
-
نقش اقتصادی نمایندگی های دیپلماتیک در توسعه صادرات
(موسسه مطالعات و پژوهشهای بازرگانیInstitute for Trade Staudies and Research, 2020-03-20)این مطالعه به بررسی تأثیر متغیرهای مختلف با تأکید بر نقش دیپلماسی اقتصادی در قالب ایجاد اشکال مختلف دفاتر نمایندگی دیپلماتیک و همچنین پیمانهای تجاری دوجانبه و چندجانبه، بر جریان مبادلات تجاری میپردازد. به این منظور شکل ...



