دوره 24, شماره 93
مرور بر اساس
ارسال های اخیر
-
عوامل موثر بر رضایت مشتری در فروشگاه های افق کوروش استان تهران
(موسسه مطالعات و پژوهشهای بازرگانیInstitute for Trade Staudies and Research, 2019-12-22)امروزه رضایت مشتری به یکی از اصلیترین ابعاد نظامهای مدیریت کیفیت و مدلهای تعالی سازمانی تبدیل شده و کسب گواهینامههای کیفی یکی از اصول سازمانها جهت بهبود فرآیندها و استراتژیها و نیز کسب اعتبار میباشد. برای دستیابی ...
-
حل و فصل دعاوی دولت-سرمایه گذار در موارد نقض حقوق مالکیت فکری
(موسسه مطالعات و پژوهشهای بازرگانیInstitute for Trade Staudies and Research, 2019-12-22)در دنیای امروز، حقوق مالکیت فکری جزء لاینفک سیاستهای قانونگذاری محسوب میشود و توجه به آن در حوزه تجارت و سرمایهگذاری نیز از این قاعده مستثنی نیست. در این میان مسألهی قابل توجه، همپوشانیها و تداخلهایی است که میان حقوق ...
-
تحلیل حقوقی کارکرد قراردادهای هوشمند در نقل و انتقالات دیجیتالی در بازار های مالی
(موسسه مطالعات و پژوهشهای بازرگانیInstitute for Trade Staudies and Research, 2019-12-22)توسعه تکنولوژی با ایجاد ابزارهای جدید جهت نقل و انتقالات در بازارهای مالی موجب توسعه تجارت الکترونیکی شده است. جدیدترین ابزار به کار گرفته شده در بازارهای مالی زنجیره بلوکی (بلاکچین) و قراردادهای هوشمند میباشند. این ...
-
استفاده از یک روش ابتکاری برای مساله بسته بندی اقلام ناهمگون سه بعدی درانتخاب ناوگان لجستیکی یک شرکت پخش قطعات یدکی
(موسسه مطالعات و پژوهشهای بازرگانیInstitute for Trade Staudies and Research, 2019-12-22)مسأله بستهبندی اقلام(جعبهها) ناهمگون (با اندازههای مختلف) در داخل یک مجموعه از صندوقهای ناهمگون(کانتینرها) یکی از مهمترین مسائل در حوزه مدیریت زنجیرهتأمین و لجستیک میباشد. با افزایش ابعاد مسأله زمان حل این مسأله بطور ...
-
بررسی تأثیر رقابت وارداتی بر فعالیتهای تحقیق و توسعه در صنایع کارخانهای ایران
(موسسه مطالعات و پژوهشهای بازرگانیInstitute for Trade Staudies and Research, 2019-12-22)براساس تئوریهای اقتصادی میتوان انتظار داشت با افزایش واردات، فشار رقابتی برای بنگاههای داخلی زیاد شده و بنگاهها برای حفظ سهم خود در بازار به انجام فعالیتهای نوآورانه و تحقیق و توسعه اقدام نمایند. بر این اساس در این ...
-
تحلیل شبکهای عوامل بازاری فرش دستبافت از منظر بازیگران با رویکرد فازی( مور مطالعه: شهر اصفهان)
(موسسه مطالعات و پژوهشهای بازرگانیInstitute for Trade Staudies and Research, 2019-12-22)ایران مهد تمدنی چند هزارساله است و از مهمترین ابزارهای حفظ هویت این تمدن، هنر و فرهنگ آن بهویژه فرش دستبافت است. یکی از مهمترین موضوعات هنر و صنعت فرش، پیشبینی تقاضا و بازاریابی آن است. بررسی و شناسایی عوامل مؤثر بر ...



