دوره 21, شماره 81
مرور بر اساس
ارسال های اخیر
-
چالش ظهور چین و هژمونی آمریکا در پرتو توافق تجارت آزاد فراپاسیفیک
(موسسه مطالعات و پژوهشهای بازرگانیInstitute for Trade Staudies and Research, 2017-02-19)Beyond its dynamic economic effects, TPP also has powerful geopolitical implications. Centerpieces of United States policy toward Asia—especially East and Southeast Asia—during the Obama presidency have included the “pivot" ...
-
تأثیر نابرابری درآمد بر تابع تقاضای واردات کالاهای مصرفی ایران
(موسسه مطالعات و پژوهشهای بازرگانیInstitute for Trade Staudies and Research, 2017-02-19)توزیع درآمد چگونگی سهم افراد جامعه از درآمدملی و درجه نابرابری موجود بین افراد جامعه را توصیف می کند. زیرا افزایش نابرابری موجب افزایش قدرت خرید اقشار پردرآمد و افزایش تقاضای کالاهای باکشش مصرفی که عمدتاً لوکس وارداتی ...
-
راهکارهای بهبود نظام حاکمیت شرکتی ایران، با تأکید بر شاخص حمایت از سهامداران خرد بانک جهانی
(موسسه مطالعات و پژوهشهای بازرگانیInstitute for Trade Staudies and Research, 2017-02-19)حاکمیت شرکتی، پاسخی به مسئله بنگاه است که به دلیل تفکیک بین مالکیت و کنترل در شرکتهای سهامی بوجود میآید. کشورهای مختلف در قوانین حاکم بر شرکتهای سهامی، تدابیر گوناگونی جهت حل مسئله بنگاه ندیشیدهاند. شاخص حمایت از ...
-
رتبهبندی بازار حملونقل ریلی کالا و پیشنهاد بازارهای هدف
(موسسه مطالعات و پژوهشهای بازرگانیInstitute for Trade Staudies and Research, 2017-02-19)در حال حاضر، علیرغم وجود منافع اجتماعی حمل ونقل ریلی از جمله ایمنی بالا و مصرف سوخت و آلایندگی کمتر ، سهم این شیوه در حمل زمینی بار داخلی کشور کمتر از ده درصد می باشد. یکی از دلایل این امر حاکم بودن نگرش دولتی و عدم بکارگیری ...
-
تأثیر آستانه ای افزایش صادرات بر شدت انرژی در کشورهای منتخب عضو اوپک
(موسسه مطالعات و پژوهشهای بازرگانیInstitute for Trade Staudies and Research, 2017-02-19)این مقاله، تأثیر افزایش صادرات غیرنفتی بر شدت انرژی در منتخبی از کشورهای عضو اوپک را با استفاده از مدل رگرسیون انتقال ملایم تابلویی (PSTR) به عنوان یکی از برجستهترین مدلهای تغییر رژیمی، طی دوره زمانی 1995 تا 2012 مورد ...
-
اندازه رقابت، انحصار و الگوی رفتاری در بخش صنعت ایران با استفاده از رویکرد غیرساختاری
(موسسه مطالعات و پژوهشهای بازرگانیInstitute for Trade Staudies and Research, 2017-02-19)در این مقاله ضمن معرفی روش های ساختاری و غیرساختاری اندازه گیری قدرت انحصاری، تلاش می شود اندازه قدرت انحصاری در بازارهای صنعتی ایران براساس روش غیرساختاری ارزیابی شود. برای تحقق این هدف از داده های خام 131صنعت کد چهاررقمی ...



