دوره 20, شماره 79
مرور بر اساس
ارسال های اخیر
-
بررسی ضوابط عام حاکم بر قراردادهای تضمینی توثیقی در تجارت بین الملل با نگاهی به حقوق ایران
(موسسه مطالعات و پژوهشهای بازرگانیInstitute for Trade Staudies and Research, 2016-08-22)امروزه با توجه به کثرت و عدم قابلیت پیشبینی ریسک های تجاری و غیر تجاری در عرصه ی بازرگانی بین المللی، ایجاد امنیت در قراردادهای تجارت بین المللی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می باشد. قرارداد های برقرار کننده ی تضمین در ...
-
تاثیر فناوری اطلاعات و ارتباطات در توسعه تجارت صنعتی
(موسسه مطالعات و پژوهشهای بازرگانیInstitute for Trade Staudies and Research, 2016-08-22)در عصر حاضر، فناوری اطلاعات و ارتباطات یکی از مهمترین عوامل توسعه اقتصادی و صنعتی کشورها بوده و بهویژه فناوری برتر ــ که در رشد و ترقی صنعت کشورها بسیار مؤثر است ــ در سبقت از دیگر رقبا در عرصه تجارت جهانی نقش بسزایی ...
-
نقد رویه قضایی در حمایت از علامت تجاری
(موسسه مطالعات و پژوهشهای بازرگانیInstitute for Trade Staudies and Research, 2016-08-22)نظام حمایت از علامت تجاری بر اساس یک سری مبانی نظری و خصوصاً اقتصادی ایجاد شده که ارزیابی اخلاقی و اقتصادی آراء صادره در این زمینه، شناخت این مبانی را ضروری می سازد. علامت تجاری به وجود آمده تا موجبات جریان تجارت در بازار ...
-
تأثیر نمادهای اسلامی در بستهبندی بر قصد خرید مصرفکنندگان موادغذایی
(موسسه مطالعات و پژوهشهای بازرگانیInstitute for Trade Staudies and Research, 2016-08-22)هدف: قصد مصرفکننده برای خرید، به احتمال برآورده شدن انتظاراتش بستگی دارد، ولی این مسأله در مورد محصولاتی که مصرفکننده به سرعت اقدام به خرید آنها میکند، به برقراری ارتباط در نقطه فروش بستگی دارد. ...
-
بررسی اثر تحریمهای اقتصادی بر ترکیب شرکای عمده تجاری ایران طی دوره 1392-1371
(موسسه مطالعات و پژوهشهای بازرگانیInstitute for Trade Staudies and Research, 2016-08-22)هدف اصلی این مطالعه بررسی اثر تحریمهای اقتصادی بر ترکیب شرکای عمده تجاری ایران طی دوره زمانی 1392-1371 میباشد. برای این منظور ابتدا بر مبنای معیارهای ارائه شده توسط هافبائر تحریمها در سه طیف ضعیف، متوسط و قوی تقسیم بندی ...



