دوره 20, شماره 78

 

ارسال های اخیر

  • نگاشت شبکه وابستگی نام تجاری بیمهگزاران با استفاده از روش نقشهمفهومی برند1 (مورد مطالعه: شرکت بیمه ملّت) 

    قاضی‌زاده, مصطفی؛ ترکستانی, محمدصالح؛ محمدی, فاطمه (موسسه مطالعات و پژوهش‌های بازرگانیInstitute for Trade Staudies and Research, 2016-03-20)
    در شرایط رقابتی بازار، کسب جایگاه مناسب در ذهن مشتریان، به‌گونه‌ای‌که به شرکت وفادار باشند، اهمیت بسزایی دارد. امروزه شبکه‌های وابستگی نام تجاری، نقش مهمی در تحقیقات بازاریابی شرکت‌ها داشته و در زمینه تحقیقات مشتریان نیز ...

  • بررسی حقوقی قابلیت خصوصیسازی اموال عمومی (مطالعه تطبیقی حقوق ایران و فرانسه) 

    آجری‌آیسک, عاطفه (موسسه مطالعات و پژوهش‌های بازرگانیInstitute for Trade Staudies and Research, 2016-03-20)
    با مشخص‌شدن ناکارآمدی اقتصاد دولتی، خصوصی‌سازی یکی از ابزارهای مهم دولت‌ها برای اجرای برنامه‌های اقتصادی و اجتماعی، به‌ویژه دهه‌های اخیر بوده و به یکی از مباحث مهم اقتصادی ایران در سال‌های اخیر تبدیل شده است. بی‌شک برای ...

  • بررسی نظریه استفاده منصفانه از علامت تجاری غیر به منظور معرفی کالاها و خدمات 

    حبیبا, سعید؛ حسین‌زاده, مجید؛ محبی‌فرد, سمانه (موسسه مطالعات و پژوهش‌های بازرگانیInstitute for Trade Staudies and Research, 2016-03-20)
    نظام حقوقی حاکم بر علائم تجاری همواره بر آن است تا با ایجاد تمهیدات لازم، از هرگونه نقض علائم تجاری جلوگیری کند. اما، از استثنائات مترتّب بر استفاده از علامت تجاری غیر، استفاده منصفانه به‌منظور معرفی کالا و خدمت تحت آن ...

  • بررسی تطبیقی ابعاد حقوقی پنجره واحد تجاری الکترونیکی 

    صادقی, محسن؛ جوادپور, نغمه (موسسه مطالعات و پژوهش‌های بازرگانیInstitute for Trade Staudies and Research, 2016-03-20)
    در فضای رقابتی امروز، کشورهایی پیشتازند که با به‌کارگیری ابزارهای نوین، فعالیت‌های تجاری را سریع‌تر و کم هزینه‌تر کنند. پنجره واحد تجاری1 الکترونیکی یکی از این ابزارها است که برای بازرگانان این امکان را فراهم می‌سازد تا ...

  • بررسی تأثیر متغیرهای کلان اقتصادی بر ارزش افزوده زیربخشهای صنعت با استفاده از رهیافت اقتصادسنجی 

    برادران, وحید؛ محمدی, سیدحمید (موسسه مطالعات و پژوهش‌های بازرگانیInstitute for Trade Staudies and Research, 2016-03-20)
    تاکنون تحقیقات متنوعی پیرامون متغیرهای اثرگذار بر ارزش افزوده صنعت و میزان تأثیرگذاری آن‌ها انجام شده است و با توجه به اهمیت موضوع در سیاستگذاری‌ها و امکان اثرگذاری قابل‌توجه این متغیر بر زیربخش‌های صنعت کشور و همچنین، ...

  • اثر حکمرانی و حقوق مالکیت فکری بر سرریز دانش در کشورهای درحالتوسعه منتخب 

    شاه‌آبادی, ابوالفضل؛ ساری‌گل, سارا (موسسه مطالعات و پژوهش‌های بازرگانیInstitute for Trade Staudies and Research, 2016-03-20)
    د‌ر دهه‌های اخیر، دانش و مؤلفه‌های دانش‌محور در فعالیت‌های اقتصادی و دستیابی به رشد و توسعه اقتصای مستمر و باثبات اهمیت ویژه‌ای داشته و از این‌رو، شناسایی عوامل تأثیرگذار بر سرریز دانش ضروری به نظر می‌رسد. مطالعه حاضر با ...