دوره 19, شماره 74

 

ارسال های اخیر

  • بررسی تجربی نظریه برابری قدرت خرید در ایران با لحاظ شکست ساختاری 

    پدیدآور نامشخص (موسسه مطالعات و پژوهش‌های بازرگانیInstitute for Trade Staudies and Research, 2015-05-22)
    هدف اصلی این مطالعه، بررسی تجربی نظریه برابری قدرت خرید در ایران در دوره 1339-1391 است. به این منظور از آزمون‌های ریشه واحد زیوت اندروز و لی استرازیکیچ که در آن‌ها امکان لحاظ شکست ساختاری وجود دارد، استفاده شده است. براساس ...

  • پیشگیری از ورشکستگی شرکتها در حقوق تجارت بینالملل 

    پدیدآور نامشخص (موسسه مطالعات و پژوهش‌های بازرگانیInstitute for Trade Staudies and Research, 2015-05-22)
    ورشکستگی1 از جمله مشکلاتی است که امروزه به‌ویژه در کشورهای مبتنی بر اقتصاد آزاد رو به افزایش است و به‌طور طبیعی مقابله با آن به‌ویژه در ورشکستگی‌های گسترده شرکت‌های تجارتی ضروری به‌نظر می‌رسد. یکی از راه‌حل‌های ...

  • بررسی تأثیر رهبری استراتژیک بر مزیتهای رقابتی با میانجیگری «دو سو توانی نوآوری» 

    پدیدآور نامشخص (موسسه مطالعات و پژوهش‌های بازرگانیInstitute for Trade Staudies and Research, 2015-05-22)
    کسب و حفظ مزیت رقابتی در محیط به‌شدت رقابتی و متغیر امروزی یکی از دغدغه‌های مدیران بنگاه‌های اقتصادی است. شرکت‌های تولیدی با سرمایه‌گذاری در بخش تحقیق و توسعه، همواره نگران به‌کارگیری نوآوری‌های حاصل از این تحقیقات و تأثیر ...

  • تعیین هزینههای تجارت ایران و عوامل مؤثر بر آن 

    پدیدآور نامشخص (موسسه مطالعات و پژوهش‌های بازرگانیInstitute for Trade Staudies and Research, 2015-05-22)
    محدودیت شدید اطلاعات (علیرغم گستردگی موانع تجارت بین‌الملل) اندازه‌گیری مستقیم موانع و هزینه‌های تجارت تعداد زیادی از کشورها در دوره طولانی را با مشکل مواجه کرده است. برای رفع این مشکل، در مطالعه حاضر معیار مبتنی بر اطلاعات ...

  • رتبهبندی تأمینکنندگان با استفاده از تصمیمگیری چندمعیاره مبتنی بر تسلط آماری: مدل مارتل و زاراس (گروه تولیدی آرد البرز) 

    پدیدآور نامشخص (موسسه مطالعات و پژوهش‌های بازرگانیInstitute for Trade Staudies and Research, 2015-05-22)
    امروزه شرکت‌ها برای بقا در عرصه رقابت و دستیابی به مؤلفه‌های رضایت مشتری توجه بیش‌تری به مدیریت زنجیره تأمین داشته‌اند به‌طوری‌که دیگر رقابت بین شرکت‌ها مطرح نیست بلکه بین زنجیره‌های تأمین معنا پیدا می‌کند. در این میان، ...

  • تغییرات نرخ ارز و اثر آن بر زنجیره قیمتها در ایران 

    پدیدآور نامشخص (موسسه مطالعات و پژوهش‌های بازرگانیInstitute for Trade Staudies and Research, 2015-05-22)
    اثر تغییرات نرخ ارز بر زنجیره قیمت‌ها یکی از مباحث بحث‌برانگیز اقتصادی است که هم‌اکنون توجه محافل اقتصادی کشور را به خود جلب کرده است. تغییرات نرخ ارز براساس میزان اثرپذیری هریک از قیمت‌ها از واردکننده تا مصرف‌کننده، اثراتی ...