| dc.date.accessioned | 1399-07-08T23:24:36Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2020-09-29T23:24:36Z | |
| dc.date.available | 1399-07-08T23:24:36Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2020-09-29T23:24:36Z | |
| dc.date.issued | 2014-05-22 | en_US |
| dc.date.issued | 1393-03-01 | fa_IR |
| dc.date.submitted | 2013-06-29 | en_US |
| dc.date.submitted | 1392-04-08 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | (1393). آموزه های تعلیمی مثنوی مولوی در حوزه آسیب های اجتماعی. پژوهشنامه ادبیات تعلیمی, 6(21), 55-80. | fa_IR |
| dc.identifier.issn | 2251-774X | |
| dc.identifier.issn | ۲۵۸۸-۴۳۰۱ | |
| dc.identifier.uri | http://parsadab.dehaghan.ac.ir/article_637394.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/154422 | |
| dc.description.abstract | اثر ادبی تعلیمی، اثری است که دانشی (چه عملی و چه نظری) را برای خواننده تشریح کند یا مسایل اخلاقی، مذهبیو فلسفی را به شکل ادبی عرضه دارد. مثنوی معنوی نمونه بارز ادبیات عرفانی علیمی است که در آن، مولانا به بهترین شکل و در قالب تمثیل و حکایات تعلیمی، آموزه های اخلاقی و عرفانی را به مخاطبانش آموزش می دهد. در این مقاله، برخی از نکات تعلیمی مثنوی و تأثیرگذاری آن بر شنونده و کارکرد آن در حوزه آسیب های اجتماعی بررسی می شود تا دریابیم مولوی چگونه از آموزه های مبتنی بر تجربیات ارزشمند خود برای تعلیم و تربیت بهره برده است و چگونه میتوان از این آموزه ها در کاهش و ترمیم آسیب های اجتماعی در دنیای معاصر استفاده کرد. یافته های این تحقیق نشان می دهد مولوی عرفان را امری اجتماعی می داند و آموزههای عرفانی وی کاملاً در حوزه اجتماعی است و می توان با به کارگیری آنها از بسیاری از آسیب های اجتماعی جلوگیری کرد. | fa_IR |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | دانشگاه آزاد اسلامی واحد دهاقان | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | پژوهشنامه ادبیات تعلیمی | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | Didactic Literature Review | en_US |
| dc.subject | ادبیات تعلیمی | fa_IR |
| dc.subject | مثنوی معنوی | fa_IR |
| dc.subject | اخلاق | fa_IR |
| dc.subject | تعلیم و تربیت | fa_IR |
| dc.title | آموزه های تعلیمی مثنوی مولوی در حوزه آسیب های اجتماعی | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.type | مقاله پژوهشی | fa_IR |
| dc.citation.volume | 6 | |
| dc.citation.issue | 21 | |
| dc.citation.spage | 55 | |
| dc.citation.epage | 80 | |