مرور دوره 8, شماره 31 بر اساس عنوان
در حال نمایش موارد 1 - 4 از 4
-
بازنمایی آموزههای تعلیمی کودکان در افسانههای لافونتن
(دانشگاه آزاد اسلامی واحد دهاقان, 2016-11-21)آموزههای تعلیمی- اخلاقی از مؤلفههای مهم آثار ادبای بزرگ هستند که در شکلگیری صحیح مبانی تعلیمی- اخلاقی در جوامع انسانی نقش اساسی ایفا میکنند. ژاندو لافونتن از شاعران کلاسیک قرن هفدهم فرانسه ادبیات تعلیمی را محدود به ...
-
تحلیل محتوای منطقالطیر بر اساس ساحت های ششگانه تربیتی
(دانشگاه آزاد اسلامی واحد دهاقان, 2016-11-21)پژوهش حاضر با هدف تحلیل محتوای منطقالطیر عطار بر اساس ساحتهای تربیتی در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و به روش تحلیل محتوای کیفی و مفهومی صورت پذیرفته است. بدین منظور، ابتدا مؤلفههای سند تحول بنیادین در هر یک از ساحتهای ...
-
زمینههای اجتماعی و فکری اندیشۀ اغتنام فرصت در رباعیهای فارسی
(دانشگاه آزاد اسلامی واحد دهاقان, 2016-11-21)تمایل ذاتی انسان به شاد زیستن و برخورداری از آرامش درون در رباعیهای فارسی بهصورت آموزههایی اخلاقی متجلی شدهاست؛ چنانکه این آموزه همواره یکی از مضامین تعلیمیِ اصلی و محوری در این قالب شعری بودهاست. پژوهنده در این جستار ...
-
مقایسۀ «شرور» در شاهنامه و مثنوی
(دانشگاه آزاد اسلامی واحد دهاقان, 2016-11-21)نسبت دادن خلق شرور به خدای سبحان، به توحید ذاتی و صفاتی که خدا را مبرّا از صدور هر آلودگی میداند، لطمه میزند و جدا کردن خالق خیر و شر، به معنی اعتقاد به دو آفریننده و فاصله گرفتن از توحید افعالی است. چنانکه از قرائن ...



