مرور دوره 5, شماره 17 بر اساس عنوان

  • ابعاد اجتماعی مهارت‌های‌ زندگی از دیدگاه مولوی 

    پدیدآور نامشخص (دانشگاه آزاد اسلامی واحد دهاقان, 2013-05-22)
    انسان موجودی مدنی‌الطبع است که برای تداوم حیات و رفع نیازهای خویش در اجتماع ناگزیر از به‌کار بستن مهارت‌های زیست جمعی همچون ارتباط مؤثر، جرأت‌ و همدلی است. عارفان مسلمان با حفظ اصول و مبانی انسان‌شناسی دینی و در عین زیستن ...

  • تحلیل رویکرد تعلیمی ابوسعید ابوالخیر بر مبنای نظریه ارتباطات کلامی یاکوبسن 

    پدیدآور نامشخص (دانشگاه آزاد اسلامی واحد دهاقان, 2013-05-22)
    تأمّل در احوال و اقوال مشایخ و بررسی تعامل میان نظام هدفمند و منسجم خانقاه و جامعه، نشان می‌دهد که تزکیه و تعلیم مریدان و عامّة مردم بر محور ارزش‌ها و اندیشه‌های صوفیانه، هدف و رسالت اصلی تصوّف اسلامی بوده است. صوفیان بزرگ ...

  • حکایات تعلیمی و کارکردهای آن در مطلع الانوار امیرخسرو دهلوی 

    پدیدآور نامشخص (دانشگاه آزاد اسلامی واحد دهاقان, 2013-05-22)
    ادبیات تعلیمی یکی از شاخه های مهم و کهن ادب فارسی است مضامین تعلیمی از دیرباز در داستان‌ها که همواره از نیازهای ذهنی و عاطفی بشر بود، راه یافت و ایرانیان به جنبه تعلیمی آن توجه کرده‌اند. حکایت پردازی نیز از شیوه های داستان ...

  • فرایند اخلاقی شدن جامعه از نگاه سعدی 

    پدیدآور نامشخص (دانشگاه آزاد اسلامی واحد دهاقان, 2013-05-22)
    سیره و روش بزرگان دین از جمله پیامبر اکرم (ص) و امامان معصوم (ع) نشان می‌دهد که علاوه بر تثبیت اندیشة توحیدی، سوق مردم به سمت صفات پسندیدۀ اخلاقی نیز همواره مد نظر آنان بوده است؛ به گونه ای که در باور ایشان، اخلاق به همراه ...