نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorسبحانی, زهراfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-08T17:12:08Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-29T17:12:08Z
dc.date.available1399-07-08T17:12:08Zfa_IR
dc.date.available2020-09-29T17:12:08Z
dc.date.issued2017-12-22en_US
dc.date.issued1396-10-01fa_IR
dc.identifier.citationسبحانی, زهرا. (1396). بررسی جرم‌شناسی آموزه‌های فرهنگی در اصلاح رفتارهای اخلاقی دانشجویان و کاهش وقوع جرم (مورد مطالعه: دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی اراک). فصلنامه دانش انتظامی مرکزی, 1396(20), 107-136.fa_IR
dc.identifier.issn2476-2792
dc.identifier.urihttp://markazi.jrl.police.ir/article_19339.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/15356
dc.description.abstractهدف از این پژوهش بررسی تأثیر جرم‌شناسی آموزه‌های فرهنگی در اصلاح رفتارهای اخلاقی دانشجویان و کاهش وقوع جرم (مطالعه موردی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی اراک) است. گرایش به رفتارهای ضد اخلاقی و بررسی خرده‌فرهنگ دانشجویی، معاشرت‌های ترجیحی، فرصت‌های اجتماعی، بی‌سازمانی اجتماعی، سبک زندگی دانشجویی، از هم گسیختگی اجتماعی در این پژوهش به‌عنوان متغیر‌های مستقل در گرایش دانشجویان به رفتارهای اخلاقی یا ضد اخلاقی مورد بررسی قرار گرفته است. در تبیین نظری از نظریات انحرافات اجتماعی، نظریه بی‌سازمانی اجتماعی (توماس و زنانسکی)، نظریه معاشرت‌های ترجیحی (ادوین ساترلند)، نظریه انحراف فرهنگی، نظریه یادگیری اجتماعی، نظریه فشار اجتماعی (رابرت مرتون) و نظریه کنترل اجتماعی (تراوس هیرشی) استفاده شده است. جامعه آماری این پژوهش دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی اراک است و نمونه انتخابی با استفاده از فرمول کوکران 380 نفر به‌صورت خوشه‌ای چند مرحله‌ای بر اساس دانشکده‌ها که به‌صورت‌های خوشه انتخاب شده و دانشجویان درون خوشه‌ها به‌صورت تصادفی انتخاب شده‌اند. تکنیک مورد استفاده در این پژوهش پیمایش و ابزار جمع‌آوری داده‌ها پرسش‌نامه میباشد. برای تعیین روایی و اعتبار مقیاس‌ها (وسایل اندازه‌گیری) و گویه‌های آن از طریق اعتبار صوری تأیید شده و به این معناست که اعتبار گویه‌هایی که برای متغیرها در نظر گرفته شده، در تحقیقات قبل به اثبات رسیده و در پژوهش‌های گوناگون از آن استفاده شده است؛ علاوه بر آن گویه‌ها به تأیید صاحب‌نظران رسیده است و برای سنجش پایایی شاخص‌های پژوهش از آزمون آلفای کرونباخ استفاده شده و به این منظور بررسی پرسش‌نامه قبل از اجرایی نهایی تکمیل شده و میزان آلفای کرونباخ و هم‌بستگی درونی بین شاخص‌ها و متغیر‌ها مورد سنجش قرار گرفته که به میزان 81/0 درصد در سطح قابل قبولی تأیید شده است. تحلیل داده‌ها از طریق نرم‌افزارspss صورت گرفت. نتایج حاصل از پیمایش نشان می‌دهد که بین خرده‌فرهنگ دانشجویی، معاشرت‌های ترجیحی، فرصت‌های اجتماعی، بی‌سازمانی اجتماعی، سبک زندگی دانشجویی، از هم گسیختگی اجتماعی و اصلاح رفتاهای اخلاقی دانشجویان رابطه وجود دارد.fa_IR
dc.format.extent324
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherفرماندهی انتظامی استان مرکزی- دفترتحقیقات کاربردیfa_IR
dc.relation.ispartofفصلنامه دانش انتظامی مرکزیfa_IR
dc.subjectجرم‌شناختی فرهنگیfa_IR
dc.subjectانحرافات فرهنگیfa_IR
dc.subjectرفتارهای اخلاقیfa_IR
dc.subjectخرده‌فرهنگ دانشجوییfa_IR
dc.subjectمعاشرت‌های ترجیحیfa_IR
dc.titleبررسی جرم‌شناسی آموزه‌های فرهنگی در اصلاح رفتارهای اخلاقی دانشجویان و کاهش وقوع جرم (مورد مطالعه: دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی اراک)fa_IR
dc.typeTexten_US
dc.citation.volume1396
dc.citation.issue20
dc.citation.spage107
dc.citation.epage136


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد