بررسی شیوههایِ اجراییِ عنوانبندی و نحوهی ارتباط آنها با محتوای فیلم
(ندگان)پدیدآور
اشرافی, کیاننوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
به نظر میرسد دستهبندی "عنوانبندی" فیلمها براساس تکنیک و نیز ارتباط معنایی با فیلم موضوعی است که متناسب با اهمیت فراوان آن چندان مورد توجه قرار نگرفته است. حتی گاهی عنوانبندی فیلم با محوریت تصویرسازی همسان با محوریت تصویر متحرک تصور شده که از وجاهت علمی و عملی قابل اتکایی برخوردار نیست. مقالهی پیشرو با بررسی نزدیک به چهل "عنوانبندی" برجستهی تاریخ سینما انواع گونههای طراحی، ساخت و تولید "عنوانبندی" را معرفی نموده و به تخصصهای مورد نیاز برای ساخت هر نمونه اشاره و هم زمان به نقش و جایگاه نویسنده، کارگردان، تدوینگر و طراحِ گرافیک در خلق اثر پرداخته است تا به بینش عمیقتر و علمیتر علاقمندان به این شاخه از هنر گرافیک یاری رساند.
کلید واژگان
عنوانبندیتایپوگرافی
تصویرسازی
نقاشیمتحرک
گرافیک متحرک
شماره نشریه
2تاریخ نشر
2013-02-191391-12-01
ناشر
دانشگاه شهید چمران اهوازShahid Chamran University of Ahvaz
سازمان پدید آورنده
دانشجوی کارشناسی ارشد دانشگاه هنر تهران - ایرانشاپا
2322-46222588-6789




