دوره 70, شماره 235

 

ارسال های اخیر

  • شناسنامه علمی شماره235 

    پدیدآور نامشخص (دانشگاه تبریزUniversity of Tabriz, 2017-08-23)
    شناسنامه علمی شماره235

  • درنگی در نواندیشی‌های سلطان‌ولد در عرصۀ ولایت 

    واثقی خوندابی, داود؛ ملک‌ثابت, مهدی؛ کاظم کهدویی, محمد (دانشگاه تبریزUniversity of Tabriz, 2017-08-23)
    پس از توحید حضرت باری ـ تعالی ـ مبحث «ولی و ولایت»، یکی از مهمترین و در عین حال پیچیده­ترین مباحث عرفان و تصوّف اسلامی است. اهل عرفان از آغاز پیدایش این مکتب تاکنون با استناد به آیات قرآن کریم و سنت پیامبر(ص) و احادیث اهل ...

  • بررسی رئالیسم جادویی و نوستالژی بازبینانه در لایه‌های روایی رمان اسفار کاتبان 

    عبادی آسایش, مریم؛ غیبی, سید محمودرضا (دانشگاه تبریزUniversity of Tabriz, 2017-08-23)
    رمان  اسفار کاتبان در 1379، جایزه مهرگان را از آن نویسنده اش؛ ابوتراب خسروی، نمود. این اثر که از لایه های مختلف روایی بهره می گیرد، در حالی که در لایه اول خود سعی در روایت آشنایی سعید و اقلیما دارد، در لایه های ...

  • سلاسل صوفیه از منظر صاحب رشحات الغیبیه فی تحقیق طریق الصوفیه 

    علی جولا, الهام؛ منصور طباطبایی, محمد (دانشگاه تبریزUniversity of Tabriz, 2017-08-23)
    از همان آغاز به دلایل مختلف، سیر و سلوک عرفانی با شیوه‌ها و روشهای گوناگون انجام پذیرفته‌است که این شیوه‌ها و سلیقه‌ها به عنوان طریقت یا سلسله، شناخته شده‌اند، صوفیان معتقدند که هر صوفی، باید بتواند از عهدۀ اثبات سلسله ...

  • رویکرد مولانا نسبت به فکر و اندیشه 

    سعادتی, افسانه؛ ابراهیمی, مختار؛ گلی‌زاده, پروین (دانشگاه تبریزUniversity of Tabriz, 2017-08-23)
    در باور مولوی فکر نه تنها مهم­ترین بخش وجودی انسان بلکه موجد عالم معنا و صورت است. انسان اندیشه­ور و آگاه با به کارگیری فکر حقیقی و رویکرد­های گوناگون آن سبب خلق و آفرینش در جهات مختلف زندگی (هنری،رفتاری، روحی و روانی) ...

  • واکاوی مؤلفه‌های رئالیسم در آثار داستانی جمال‌زاده و آل‌احمد 

    پاشایی, محمد؛ رمضانی, ابوالفضل (دانشگاه تبریزUniversity of Tabriz, 2017-08-23)
    محمدعلی جمال­زاده نخستین نویسندۀ ایرانی است که سنت‌های کهن داستان‌سرایی را با فنون داستان‌نویسی اروپایی تلفیق کرد و اولین داستان‌ کوتاه فارسی را پدید آورد. اولین مجموعه داستان او‌ با عنوان «یکی بود یکی نبود» را سرآغاز ...