اولویتبندی راهبردهای هوشمندسازی آموزش روایتگری دفاع مقدس
(ندگان)پدیدآور
قائدعلی, حمیدرضاسلیمی, غلامرضانوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
راهیان نور یکی از بزرگترین جریانهای فرهنگی در جمهوری اسلامی ایران است که در سال 1397، هفت میلیون نفر را بهعنوان زائر پذیرا بود. اگرچه حضور در یادمانهای دفاع مقدس، تأثیرات شگرفی بر زائران دارد، اما تحقق زیارت با معرفت در راهیان نور در گرو روایتگری راویان دفاع مقدس است. در یک برآورد اولیه، حداقل بیست هزار راوی دفاع مقدس نیاز است که البته جذب، تربیت، آموزش، بهکارگیری، سازماندهی، نظارت و تداوم ارتباط راویان دفاع مقدس در مقیاسی بزرگ و با جمعیت تقریبی بیست هزار راوی، کاری بسیار دشوار و پیچیده است. اولینگام در تأمین این تعداد راوی، آموزش روایتگری دفاع مقدس است. ازاینرو، در تحقیق حاضر با تمرکز بر موضوع آموزش روایتگری دفاع مقدس و با استفاده از روش انتخاب گزینه راهبردی (SCA)، راهبردهای هوشمندسازی آموزش روایتگری، شناسایی و اولویتبندی شد. نتایج حاصل از تحقیق نشان میدهد اولویت راهبردی اول عبارت است از: «ساماندهی و آموزش راویان جوان غیررسمی و آموزشندیده ازطریق آموزش غیرحضوری (الکترونیک) با استفاده از ظرفیت فرماندهان عالی دفاع مقدس با روش هوشمندسازی شبکه راویان».
کلید واژگان
دفاع مقدسرویکرد گزینه راهبردی (SCA)
گردشگری جنگ
راهیان نور
شماره نشریه
1تاریخ نشر
2020-04-201399-02-01
ناشر
دانشگاه جامع امام حسین(ع)Imam Hossein University
سازمان پدید آورنده
نویسنده مسئول: دانشجوی دکتری مدیریت سیستمها، دانشگاه جامع امام حسین(ع)، تهران، ایراناستادیار دانشگاه و پژوهشگاه عالی دفاع ملی و تحقیقات راهبردی، تهران، ایران




