• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • پژوهش های مدیریت سیستم
    • دوره 2, شماره 1
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • پژوهش های مدیریت سیستم
    • دوره 2, شماره 1
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    آسیب‌شناسی نظام تحولی و تربیتی صالحین با الگوگیری از مدل هاریسون موردمطالعه: سازمان بسیج اقشار استان خراسان رضوی

    (ندگان)پدیدآور
    حسنی مقدم, صادقحسین زاده, محمدبابایی, میثمصادقی, مهرداد
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    1.040 مگابایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    آسیب‌شناسی سازمانی اغلب به‌عنوان حساس‌ترین جزء استقرار یک طرح تحول سازمانی تلقی می‌‌شود، ازاین‌رو، یکی از مهم‌ترین اقداماتی که سازمان‌های موفق برای ارتقای اثربخشی خود انجام می‌دهند، آسیب‌شناسی صحیح و به‌موقع است. لذا هدف اصلی پژوهش حاضر، شناسایی آسیب­های نظام تحولی و تربیتی صالحین از دیدگاه مربیان و سرمربیان (رهبران تیم­ها) و رتبه‌بندی آنها در سازمان بسیج اقشار استان خراسان رضوی است که جهت دسته‌بندی آسیب­ها از الگوی تکمیل‌یافته هاریسون استفاده شد. روش این پژوهش برحسب نحوة گردآوری اطلاعات، روش آمیخته (کیفی ـ کمی)، برمبنای هدف، از نوع پژوهش­های کاربردی است و براساس ماهیت و روش از نوع توصیفی، تحلیلی می­باشد. جامعه آماری این پژوهش، مربیان (رهبران تیم­ها) و سرگروه­های نظام تربیتی صالحین می­باشند که براساس نمونه­گیری تصادفی طبقه­ای انتخاب شدند و حجم نمونه نیز با استفاده از فرمول کوکران، 168 نفر تعیین شد. ابزار اصلی مورداستفاده، پرسشنامۀ محقق­ساخته با ضریب پایایی 93 درصد بوده است که با استفاده از نرم‌افزار SPSS12 تحلیل شد. نتایج پژوهش نشان داد که آسیب­های نظام تربیتی صالحین، مشتمل بر 28 آسیب است که ازاین‌بین، نمره 5 آسیب، به‌ترتیب زیر دارای اهمیت زیاد و بسیار زیادی می­باشند. 1. نگاه بیشتر مدیران نسبت به کمی­محوری بدون توجه کافی به کیفیت (توجه افراطی به کمیت)،  2. مطابقت نداشتن گفتار و کردار سرگروه­ها و الگونبودن آنان به‌صورت عملی، 3. نبود سیر مطالعاتی مشخص در محتواهای آموزشی، 4. عدم تعریف مشخص و یکپارچه مدیران متولی و فرماندهان از نظام تربیتی صالحین، 5. عدم توجه به نیاز مخاطبین.
    کلید واژگان
    آسیب شناسی سازمانی
    کارگروهی و تیمی
    نظام تحولی و تربیتی صالحین
    الگوی هاریسون

    شماره نشریه
    1
    تاریخ نشر
    2020-04-20
    1399-02-01
    ناشر
    دانشگاه جامع امام حسین(ع)
    Imam Hossein University
    سازمان پدید آورنده
    نویسنده مسئول: دانشجوی دکتری مدیریت سیستم، دانشگاه جامع امام حسین(ع)، تهران، ایران
    دانش‌آموخته کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی، دانشگاه فردوسی، مشهد، ایران
    استاد گروه مدیریت صنعتی، دانشگاه تهران، تهران، ایران
    استادیار گروه مدیریت، دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان (خوراسگان)، اصفهان، ایران

    URI
    https://smrj.ihu.ac.ir/article_204963.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/14444

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب