مرور دوره 2, شماره 2 بر اساس عنوان
در حال نمایش موارد 1 - 5 از 5
-
بررسی سمبولیسم اجتماعی در داستان گیله مرد
(دانشگاه پیام نور, 2014-02-20)نماد پردازی، هنر بیان افکار و عواطف به صورت غیرمستقیم است و در واقع ابزاری است که برخی از پدیدآورندگان آثار برای عمق بخشیدن به اثر خود و انعکاس امور درونی، ذهنی و حالات عاطفی خود به کار می گیرند. بزرگ علوی به عنوان یکی از ...
-
سایه روشن سیمای زن در رمانهای نجیب محفوظ (پیامدهای ناگوار گذار از سنت به دنیای جدید)
(دانشگاه پیام نور, 2014-02-20)نجیب محفوظ، نویسنده معاصر مصری، یکی از نویسندگان برجسته در ادبیات داستانی در جهان عرب در قرن بیستم است. او در رمانهایش مصر و فراز و فرود حوادث آن کشور را با مهارتی کم نظیر به تصویر کشیدهاست؛ جامعهای که از فقر و ناآگاهی ...
-
مطالعة دستور نقشگرای هلیدی در ده رمان از ده داستان نویس زن ایرانی
(دانشگاه پیام نور, 2014-02-20)مطالعة دستور نقشگرای هلیدی در ده رمان از ده داستان نویس زن ایرانیچکیدهیکی از راه های بررسی تحول گفتمان زنانه در آثار داستانی زنان، تحلیل کاربرد زبان در این آثار بر مبنای نظریۀ دستور نقشگرای هلیدی در چارچوب « ...
-
مقایسه ساختار بازگشت زمانی در رمان «دودنیا» نوشته گلی ترقی و رمان «ذاکرة الجسد» نوشته احلام مستغانمی
(دانشگاه پیام نور, 2014-02-20)چکیدهمقاله حاضر هدف خود را بر آن گذاشته است تا با تکیه بر دیدگاه ژرار ژنت، نظریه پرداز فرانسوی، در تقسیم بندی زمان روایت، ساختار حرکت زمانی رمان «دو دنیا» نوشته گلی ترقی و رمان «ذاکرة الجسد» نوشته احلام مستغانمی ...
-
نقد مبتنی بر توصیف عملی در داستان های کوتاه جمال زاده و یوسف إدریس
(دانشگاه پیام نور, 2014-02-20)توصیف عملی یا کاراکتریزاسیون«Characterization» دانسته و سنجیده در داستان کوتاه، هنر جدیدی است که در طی آن نویسنده می کوشد اشخاص داستان را به گفتگو و عمل وا دارد و کاری کند که خود با گفتار و رفتار، و شخصیت و خوی و خصال، ...



