• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه طب انتظامی
    • دوره 1394, شماره 13
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه طب انتظامی
    • دوره 1394, شماره 13
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    پایایی، روایی و هنجاریابی پرسشنامه مهارت‌های تنظیم هیجانی برکینگ در دانشجویان دانشگاه پلیس

    (ندگان)پدیدآور
    پدیدآور نامشخص
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    679.3کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    مقدمه: توانایی تنظیم هیجانات منفی برای حفظ و تداوم سلامت روانی و بهزیستی فردی ضروری است، بخصوص در جمعیت‌هایی که به‌طور معمول با موقعیت‌هایی مواجه می‌شوند که هیجانات منفی شدید را برمی‌انگیزاند. هدف پژوهش حاضر بررسی پایایی، روایی، و هنجاریابی پرسشنامه مهارت‌های تنظیم هیجانی برکینگ (ERSQ) بود. مواد و روش‌ها: جامعه آماری این پژوهش، کلیه دانشجویان دانشگاه علوم انتظامی بود که تعداد 117 نفر (101 پسر و 16 دختر) با استفاده از روش تصادفی طبقه‌ای، به‌عنوان نمونه پژوهش انتخاب شدند. برای دستیابی به هدف پژوهش، از نسخه فارسی پرسشنامه مهارت‌های تنظیم هیجانی برکینگ و برای بررسی روایی و پایایی از پرسشنامه سلامت عمومی و مقیاس دشواری در تنظیم هیجانی گراتز استفاده شد. یافته‌ها: آلفای کرونباخ پرسشنامه برای اندازه‌گیری پایایی برابر با 0/93 بود. به‌منظور ارزیابی روایی پرسشنامه، روش‌های روایی همگرا و واگرا استفاده شد. شاخص کل پرسشنامه همبستگی منفی بالایی با هر چهار عامل GHQ و همبستگی مثبت بالایی با مقیاس دشواری در تنظیم هیجانی گراتز نشان داد. نتیجه‌گیری: بر پایه نتایج به‌دست‌آمده از پژوهش، ERSQ می‌تواند برای اهداف پژوهشی و بالینی در جمعیت ایرانی مورد استفاده قرار گیرد.
    کلید واژگان
    پایایی
    روایی
    هنجاریابی
    پرسشنامه مهارت‌های تنظیم هیجانی

    شماره نشریه
    13
    تاریخ نشر
    2015-06-22
    1394-04-01

    شاپا
    2228-6241
    2383-3483
    URI
    http://pom.jrl.police.ir/article_11764.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/14184

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب