• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • نشریه علمی دانش انتظامی
    • دوره 21, شماره 4
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • نشریه علمی دانش انتظامی
    • دوره 21, شماره 4
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    الگوی رشد دینی و اخلاقی دانشجویان دانشگاه علوم انتظامی امین

    (ندگان)پدیدآور
    شجاعی, مسلمحسینی دهشیری, افضل الساداتمحبی, علی
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    499.2کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    زمینه و هدف: مفهوم و معنی تعلیم و تربیت اخلاقی و دینی در طول تاریخ موردنظر و مداقه بسیاری از صاحب‏نظران و اندیشمندان تربیتی بوده است و اکنون نیز موردتوجه بسیاری از روان‏شناسان، جامعه‏شناسان و فلاسفه و متکلمان و مربیان تربیتی است. هدف اصلی پژوهش، ارائه ­الگوی رشد تربیت دینی و اخلاقی در دانشجویان دانشگاه علوم انتظامی امین بوده است.روش: روش پژوهش از نوع توصیفی-تحلیلی است که به‌صورت پیمایشی انجام‌شده است. جامعه آماری شامل: اعضای هیئت‌علمی، مدیران و دانشجویان دانشگاه علوم انتظامی امین تهران بوده است. نمونه آماری از طریق روش نمونه‌گیری هدفمند (n=15) انتخاب گردید. جهت دستیابی به اهداف تحقیق مصاحبه باز پاسخ با نمونه آماری گرفته است که در طی آن 6 مقوله کلی،17 مؤلفه و بیش از 230 خرده مقوله (کدباز) شناسایی شد. جهت توصیف یافته‏ها، پس از انجام استخراج مضامین از سند تحول بنیادین تعلیم­ و تربیت و مصاحبه‌های انجام‌شده و دسته‌بندی داده‌ها، فرآیند تجزیه‌وتحلیل داده‌ها از طریق تحلیل داده ­بنیاد کدگذاری باز، محوری و انتخابی انجام و سپس، مضامین کلان نام­گذاری و مدل مفهومی تحقیق ارائه گردیده است.یافته‏ها: مطابق یافته‌های تحقیق شرایط علی مؤثر بر رشد دینی و اخلاقی شامل شبه گستری دینی، الگوسازی جوانان و هویت دینی، عوامل مداخله‌گر شامل تعارض رسانه‌ای، مسائل اقتصادی و تبلیغات ضد دین و عوامل زمینه‌ای شامل تعامل دانشگاه و حوزه علمیه، تخصص اساتید و اعتبار منابع درسی است همچنین راهبردهای این تحقیق برای رشد تربیت اخلاقی و دینی شامل فرهنگ‌سازی، آموزش همه‌جانبه اخلاق دینی، تقویت مذهبی و گسترش ایدئولوژی دینی بوده است که پیامدهای آن اخلاق‌گرایی، ارتقای قدرت فهم و استدلال و پایداری ارزش‌ها گردیده­است.نتیجه‌گیری: با توجه به نتایج به‌دست‌آمده به مسئولین پیشنهاد می‌گردد که در جهت ارتقای رشد تربیت دینی و اخلاقی شرایط علی، عوامل زمینه‌ای، عوامل مداخله‌گر و راهبردها را به‌عنوان یک نظام‌نامه راهنمایی برای توسعه رفتار دینی و اخلاقی دانشجویان دانشگاه مدنظر قرار دهند.
    کلید واژگان
    رشد دینی
    رشد اخلاقی
    دانشگاه علوم انتظامی امین

    شماره نشریه
    4
    تاریخ نشر
    2020-02-20
    1398-12-01
    ناشر
    دانشگاه علوم انتظامی امین، معاونت پژوهش
    سازمان پدید آورنده
    دانشجوی دکتری تخصصی فلسفه تعلیم و تربیت، واحد علوم و تحقیقات تهران، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران
    دانشیار فلسفه تعلیم و تربیت، گروه فلسفه تعلیم و تربیت دانشگاه تهران ، تهران، ایران
    دانشیار برنامه‌ریزی درسی گروه علوم تربیتی دانشگاه علوم انتظامی امین، تهران، ایران

    شاپا
    1735-9252
    URI
    http://pok.jrl.police.ir/article_93558.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/141451

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب