نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorپورسید, سید رضاfa_IR
dc.contributor.authorعلیزاده, حمیدfa_IR
dc.contributor.authorکاظمی, فرنگیسfa_IR
dc.contributor.authorبرجعلی, احمدfa_IR
dc.contributor.authorفرخی, نورعلیfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-08T22:49:16Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-29T22:49:16Z
dc.date.available1399-07-08T22:49:16Zfa_IR
dc.date.available2020-09-29T22:49:16Z
dc.date.issued2016-11-21en_US
dc.date.issued1395-09-01fa_IR
dc.date.submitted2016-10-27en_US
dc.date.submitted1395-08-06fa_IR
dc.identifier.citationپورسید, سید رضا, علیزاده, حمید, کاظمی, فرنگیس, برجعلی, احمد, فرخی, نورعلی. (1395). تأثیرآموزش علاقه اجتماعی بر سبک‌زندگی نوجوانان قلدر و قربانی. پژوهش نامه روانشناسی مثبت, 2(3), 1-20. doi: 10.22108/ppls.2016.21517fa_IR
dc.identifier.issn2476-4248
dc.identifier.issn2476-3705
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22108/ppls.2016.21517
dc.identifier.urihttp://ppls.ui.ac.ir/article_21517.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/140910
dc.description.abstractهدف پژوهش ارزیابی تأثیر آموزش علاقه اجتماعی بر سبک‌زندگی نوجوانان قلدر و قربانی بود. پژوهش یک طرح نیمه‌آزمایشی با دو گروه‌آزمایشی و دو‌گروه کنترل و ارزیابی به‌صورت پیش‌آزمون، پس‌آزمون و پیگیری دو‌ماهه بود.جامعه‌آماری را کلیه دانش‌آموزان پسر قلدر و قربانی مدارس متوسطه دوره‌دوم شهر‌ابرکوه در سال‌تحصیلی 95-1394 تشکیل دادند. به‌منظور اجرای پژوهش، پس از انجام جامعه‌سنجی، از میان دانش‌آموزانی که بر‌اساس تحلیل‌نتایج‌‌جامعه‌سنجی، تحت‌عنوان قلدر و قربانی طبقه‌بندی شده بودند، تعداد 40 نفر دانش‌آموز به‌طور تصادفی به‌عنوان نمونه گروه‌ قلدر و نیز 40 نفر دانش‌آموز به‌طور تصادفی به‌عنوان نمونه گروه‌ قربانی‌قلدری انتخاب شدند و هر‌گروه به‌طور تصادفی در دو گروه‌آزمایشی و کنترل جایگزین شدند و پرسشنامه سبک زندگی کرن را در پیش آزمون تکمیل نمودند. گروه‌های‌آزمایش به‌صورت جدا‌گانه، به‌مدت 12 جلسه (در هر هفته دو جلسه) در برنامه‌ آموزش علاقه‌اجتماعی‌و گروه‌کنترل نیز در لیست‌انتظار برای دریافت آموزش قرار گرفتند. نتایج آزمون تحلیل واریانس چند‌متغیره درون-‌بین‌گروهی‌آمیخته نشان داد آموزش برنامه‌علاقه‌اجتماعی‌ در گروه‌های آزمایش در مقایسه با گروه‌های کنترل همتای‌خود، به‌طور معناداری بهبود سبک‌زندگی را در مرحله پس‌آزمون و پیگیری داشته‌اند. نتایج بیانگر این است افزایش علاقه‌اجتماعی‌ سر‌‌آغازی به‌سمت حرکت مثبت بوده و باعث می‌شود فرد سبک‌زندگی خود رابر‌اساس اهداف همدلی، مسئولیت‌پذیری، همکاری و سهیم‌بودن شکل دهد و بنابراین به شکل موفقیت‌آمیز‌تری قادر به حل مشکلات خواهد شد.<br />fa_IR
dc.format.extent589
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه اصفهانfa_IR
dc.publisherUniversity of Isfahanen_US
dc.relation.ispartofپژوهش نامه روانشناسی مثبتfa_IR
dc.relation.ispartofPositive Psychologyen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22108/ppls.2016.21517
dc.subjectعلاقه‌اجتماعی‌fa_IR
dc.subjectسبک‌زندگیfa_IR
dc.subjectقلدرfa_IR
dc.subjectقربانیfa_IR
dc.subjectنوجوانانfa_IR
dc.titleتأثیرآموزش علاقه اجتماعی بر سبک‌زندگی نوجوانان قلدر و قربانیfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی دکتری روان‌شناسی کودکان استثنایی، دانشکده روان‌شناسی و علوم تربیتی، دانشگاه علامه طباطبائی، تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentاستاد گروه روان‌شناسی کودکان استثنایی، دانشکده روان‌شناسی و علوم تربیتی، دانشگاه علامه طباطبائی، تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشیار گروه روان‌شناسی کودکان استثنایی، دانشکده روان‌شناسی و علوم تربیتی، دانشگاه علامه طباطبائی، تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentدانشیار گروه روان‌شناسی بالینی، دانشکده روان‌شناسی و علوم تربیتی، دانشگاه علامه طباطبائی، تهران، ایرانfa_IR
dc.contributor.departmentAssociate Professor, School of Education and Psychology , Department of Assessment and Measurement, AllamehTabataba'i University, Tehran, Iranfa_IR
dc.citation.volume2
dc.citation.issue3
dc.citation.spage1
dc.citation.epage20
nlai.contributor.orcid0000-0001-6823-7600


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد