• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • نشریه علمی دانش انتظامی سیستان و بلوچستان
    • دوره 8, شماره 22
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • نشریه علمی دانش انتظامی سیستان و بلوچستان
    • دوره 8, شماره 22
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    روند نفوذ و کارکرد رسانه‌های جمعی در بحران‌های اجتماعی

    (ندگان)پدیدآور
    عرب انصاری, مهدی
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    990.5کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    رسانه وسیله‌ای است که پیغامی را از جایی به جایی دیگر انتقال می‌دهد. امروزه رسانه‌ها در تمامی فعالیت‌های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی، نظامی، امنیتی و... دارای جایگاه و نقش‌های مؤثر‌ و بسترسازی می‌باشد. اطلاع‌رسانی، تنویر افکار عمومی و ارتقاء سطح بینش مردم، از جمله کارکردهای مهم رسانه‌های جمعی در جامعه است. امروزه نهادها و سازمان‌های حکومتی جهت تحقق اهداف خود بالاخص در بحران‌های اجتماعی از رسانه‌های جمعی به عنوان ابزاری کارآمد بهره می‌گیرند. رسانه‌های جمعی نقش و کارکردهای بسیاری در بحران‌های اجتماعی دارا می‌باشند. لیکن نهادها و سازمان‌های‌ امنیتی و انتظامی که حافظ نظم و امنیت کشور می‌باشند از رسانه‌های جمعی به منظور ارتقاء سطح دانش و آگاهی‌ها و هنجارهای آحاد مردم در جامعه و تحقق امنیت پایدار در کشور و کسب اهداف اطلاعاتی خود در بحران‌های اجتماعی بهره‌برداری می‌نمایند. نهادها و سازمان‌های امنیتی و انتظامی متناسب با نیازها و اهداف خود در برقراری نظم و امنیت در کشور با به‌کارگیری هر کدام از ابزارها و روش‌‌های رسانه‌های جمعی می‌تواند در بحران‌های اجتماعی با بهره‌‌گیری از نقش و کارکردهای رسانه‌های جمعی مقصود و فعالیت‌ها و اقدامات مورد نظر خود را طراحی، هدایت و پیگیری نماید. در واقع نهادها و سازمان‌های امنیتی و انتظامی از نقش و کارکردهای رسانه‌‌های جمعی به منظور نیازمندی‌های اطلاعاتی خود در پیش‌بینی، پیشگیری، مقابله و خنثی‌سازی بحران‌های اجتماعی استفاده می‌کنند. رسانه‌های جمعی دارای نقش‌های تسهیل‌کنندگی، بازدارندگی و اجبارکنندگی هستند. کارکردهای رسانه‌های جمعی در بحران‌های اجتماعی شامل کارکردهای اطلاع‌رسانی، عملیات روانی، پیشگیری، جلب مشارکت عمومی، جلب اعتماد عمومی، آگاه‌سازی، همگون‌سازی، خط‌مشی راهبردی، تعلق اجتماعی، آموزش، قانون‌گرایی، میانجی و جمع‌آوری اخبار است.
    کلید واژگان
    رسانه
    رسانه‌های جمعی
    بحران
    بحران اجتماعی
    کارکرد
    مدیریت بحران
    جلب مشارکت
    اعتماد عمومی
    عملیات روانی

    شماره نشریه
    22
    تاریخ نشر
    2017-03-21
    1396-01-01
    ناشر
    فرماندهی انتظامی استان سیستان وبلوچستان
    سازمان پدید آورنده
    درون سازمانی

    URI
    http://sbl.jrl.police.ir/article_15715.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/13887

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب