نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorمحمدی, شهنازfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-08T22:40:29Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-29T22:40:29Z
dc.date.available1399-07-08T22:40:29Zfa_IR
dc.date.available2020-09-29T22:40:29Z
dc.date.issued2011-12-22en_US
dc.date.issued1390-10-01fa_IR
dc.date.submitted2011-04-07en_US
dc.date.submitted1390-01-18fa_IR
dc.identifier.citationمحمدی, شهناز. (1390). ارتباط بین هوش هیجانی و سلامت سازمانی مدیران مدارس. مجله دست آوردهای روان شناختی, 18(2), 247-260.fa_IR
dc.identifier.issn2228-6144
dc.identifier.issn2588-6649
dc.identifier.urihttp://psychac.scu.ac.ir/article_11729.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/137738
dc.description.abstractهدف از پژوهش حاضر تعیین رابطه‌ی بین هوش هیجانی و سلامت سازمانی مدیران مدارس می‌باشد. روش پژوهش حاضر از نوع همبستگی است. جامعه‌ی این پژوهش کلیه مدیران دبیرستان‌های متوسطه شهر تهران نمونه مورد بررسی متشکل از 200 مدیر بود (107 زن و 93 مرد) که با روش نمونه‌گیری تصادفی طبقه­ای از مناطق 19گانه شهر تهران انتخاب شدند و به پرسشنامه‌ی مقیاس هوش هیجانی، ساخته شده توسط شاته و همکاران و پرسشنامه‌ی سلامت سازمانی، ساخته شده توسط هوی و تارتر پاسخ دادند. داده‌ها با استفاده از روش ضریب همبستگی پیرسون و تحلیل رگرسیون تحلیل شد. نتایج نشان می‌دهد که بین هوش هیجانی و مؤلفه‌های آن (تنظیم هیجان­ها، بهره­وری از هیجان­ها و ارزیابی هیجان­ها) و مؤلفه‌های سلامت سازمانی (یگانگی نهادی، نفوذ مدیر، ملاحظه­گری، ساخت­دهی، پشتیبانی منابع، روحیه و تأکید علمی) رابطه‌ی مثبت و معنی­داری وجود دارد و هوش هیجانی بالای مدیران به عنوان متغیر پیش‌بین می‌تواند سلامت سازمانی و مؤلفه‌های آن به عنوان متغیرهای ملاک تبیین کند. نتیجه‌گیری می‌شود که شغل و مدیریت و افزایش هوش هیجانی در مدیران اثرگذار در سلامت سازمانی مدارس و محیط کار می‌باشد. این یافته می‌تواند راه‌گشایی سیاست‌گذاری‌های مناسب در زمینه‌ی آسیب‌شناسی مشکلات مدارس و صاحبان مشاغل و ارایه برنامه­های پیشگیرانه و برنامه‌های مرتبط با ارتقاء سلامت سازمانی مدارس باشد.fa_IR
dc.format.extent455
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه شهید چمران اهوازfa_IR
dc.publisherShahid Chamran University of Ahvazen_US
dc.relation.ispartofمجله دست آوردهای روان شناختیfa_IR
dc.relation.ispartofJournal of Psychological Achievementsen_US
dc.subjectهوش هیجانیfa_IR
dc.subjectسلامت سازمانیfa_IR
dc.subjectمدیرانfa_IR
dc.titleارتباط بین هوش هیجانی و سلامت سازمانی مدیران مدارسfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار دانشگاه خوارزمیfa_IR
dc.citation.volume18
dc.citation.issue2
dc.citation.spage247
dc.citation.epage260


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد