مرور دوره 27, شماره 1 بر اساس تاریخ انتشار
در حال نمایش موارد 1 - 8 از 8
-
آزمون و مقایسه مدل علّی اعتماد تیمی بر اساس ویژگیهای تیم، شغل و سازمان در کارکنان با اعتمادپذیری بالا و پایین
(دانشگاه شهید چمران اهوازShahid Chamran University of Ahvaz, 2020-04-20)هدف پژوهش حاضر آزمون و مقایسه مدل علّی اعتماد تیمی براساس ویژگیهای تیم (بسندگی مهارتهای شغلی)، شغل (ابهام نقش) و سازمان (رهبری مشارکتی) در کارکنان با اعتماد پذیری بالا و پایین بود. روش پژوهش حاضر، توصیفی از نوع همبستگی ...
-
تحلیل پدیدارشناسانه عوامل موفقیت تحصیلی نابینایان
(دانشگاه شهید چمران اهوازShahid Chamran University of Ahvaz, 2020-04-20)پژوهش حاضر با هدف شناسایی عوامل موفقیت تحصیلی افراد دارای مشکل بینایی انجام شد. برای این منظور از رویکرد کیفی و روش پدیدارشناسی توصیفی استفاده شد. مشارکت کنندگان در این پژوهش تعداد 15 نفر از افراد دارای مشکل بینایی بودند ...
-
مقایسه اثربخشی روش توانبخشی شناختی با روش نوروفیدبک در دانش آموزان دارای اختلال کاستی توجه
(دانشگاه شهید چمران اهوازShahid Chamran University of Ahvaz, 2020-04-20)چکیده هدف: اختلال بیش فعالی/کاستی توجه، فراون ترین اختلال دوران کودکی است این پژوهش با هدف مقایسه اثر بخشی دونوع درمان در انواع توجه دیداری است. روش پژوهش: یک مطالعه شبه آزمایشی دارای پیش آزمون –پس آزمون با گروه کنترل ...
-
مقایسه اثربخشی «گروهدرمانی مبتنی بر شیوههای تعاملی و رواننمایشگری» بر خودآگاهی هیجانی دختران نوجوان با پریشانی روانشناختی
(دانشگاه شهید چمران اهوازShahid Chamran University of Ahvaz, 2020-04-20)هدف این پژوهش مقایسه اثربخشی گروهدرمانی مبتنی بر شیوههای تعاملی و رواننمایشگری بر خودآگاهی هیجانی دختران نوجوان با پریشانی روانشناختی بود. روش پژوهش حاضر آزمایشی و با طرح پیشآزمون و پسآزمون همراه با گروه کنترل بود. ...
-
اثر بخشی مداخله گروهی مبتنی بر برنامه پیرز بر مشکلات رفتاری و اضطراب اجتماعی در نوجوانان با اختلال اوتیسم با عملکرد بالا
(دانشگاه شهید چمران اهوازShahid Chamran University of Ahvaz, 2020-04-20)هدف از پژوهش حاضر تعیین اثر بخشی مداخله گروهی مبتنی بر برنامه پیرز بر کاهش مشکلات رفتاری و اضطراب اجتماعی در نوجوانان با اختلال اوتیسم با عملکرد بالا بود. این پژوهش با استفاده از روش تک آزمودنی و طرحA-B-A انجام شد. جامعه ...
-
تحلیل رفتار متقابل شخصیتها بر اساس نظریهی شخصیت برن در مرزباننامه
(دانشگاه شهید چمران اهوازShahid Chamran University of Ahvaz, 2020-04-20)تحلیلرفتار متقابل نظریهای در روانشناسی است که در هر زمینهای که نیاز به درک افراد، روابط و ارتباطات و مشاوره باشد، بهکار میرود. این نظریه به روابط درونی شخصیّتها و رابطهی انسانها با یکدیگر توجّه ویژه دارد و تأکید ...
-
تأثیر آموزش واقعیتدرمانی بر خودمراقبتی و خودتنظیمی هیجانی مردان معلول جسمی-حرکتی
(دانشگاه شهید چمران اهوازShahid Chamran University of Ahvaz, 2020-04-20)هدف پژوهش حاضر تعیین تأثیر آموزش واقعیتدرمانی بر خودمراقبتی و خودتنظیمی هیجانی مردان معلول جسمی-حرکتی بود. پژوهش حاضر از نظر روش نیمه آزمایشی با طرح پیشآزمون و پسآزمون با گروه گواه است. جامعه آماری این پژوهش شامل کلیهای ...
-
ارتباط شکنندگی باورهای شادی و شادمانی تجربهشده: نقش تعدیل-گر خوشبینی
(دانشگاه شهید چمران اهوازShahid Chamran University of Ahvaz, 2020-04-20)پژوهش حاضر با هدف تعیین ارتباط شکنندگی باورهای شادی و شادمانی تجربهشده با نقش تعدیلکنندگی خوشبینی انجام گرفت. در این پژوهش پیمایشی، 225 نفر از دانشجویان دانشگاه شهید باهنر شهر کرمان شرکت کردند. جهت جمعآوری دادهها، از ...



