• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • نشریه علمی روانشناسی اجتماعی
    • دوره 7, شماره 53
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • نشریه علمی روانشناسی اجتماعی
    • دوره 7, شماره 53
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    اثربخشی آموزش مهارت‌های ارتباطی به شیوه نمایش‌ بر کمرویی و اضطراب‌اجتماعی دانش‌آموزان کمرو

    (ندگان)پدیدآور
    شمالی احمدآبادی, مهدیمحمدی احمدآبادی, ناصرسعیدمنش, محسنبرخورداری احمدآبادی, عاطفهآقایی میبدی, فاطمه
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    303.6کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    هدف: پژوهش حاضر، با هدف آموزش مهارت‌های ارتباطی به شیوه نمایش‌ بر کمرویی و اضطراب‌اجتماعی دانش‌آموزان کمرو انجام شد. روش: این مطالعه با رویکرد کمّی و به روش نیمه آزمایشی و با بکارگیری طرح پیش آزمون – پس آزمون با گروه گواه انجام شد. جامعه آماری پژوهش متشکل از دانش آموزان پایه‌های پنجم و ششم ابتدایی با مشکل کمرویی در سال 1398-99 بود که با روش نمونه‌گیری در دسترس تعداد 24 نفر انتخاب و به صورت تصادفی در گروه‌های 12 نفره آزمایش و گواه جایگزین شدند. شرکت‌کنندگان به پرسشنامه‌های کمرویی و اضطراب اجتماعی در مراحل پیش‌آزمون و پس‌آزمون پاسخ دادند. گروه آزمایش مداخله آموزش مهارت‌های ارتباطی به شیوه نمایش را در 9 جلسه 1 ساعته و هر هفته دو جلسه دریافت کردند، در صورتی که گروه گواه هیچ‌گونه مداخله‌ای را طی مدت زمان انجام پژوهش دریافت ننموند. داده‌ها با استفاده از تحلیل کوواریانس تحلیل شدند. یافته‌ها: نتایج نشان داد آموزش مهارت‌های ارتباطی به شیوه نمایش‌ بر کمرویی و اضطراب‌اجتماعی دانش‌آموزان کمرو تاثیرمعنی‌داری داشته (001/0>p) است. نتیجه‌گیری: بر اساس یافته‌های پژوهش پیشنهاد می‌شود که بر آموزش مهارتهای ارتباطی به شیوه نمایش برای دانش‌آموزان کمرو تأکید شود.
    کلید واژگان
    مهارت‌های ارتباطی
    نمایش
    ‌ کمرویی
    اضطراب‌اجتماعی
    دانش‌آموزان

    شماره نشریه
    53
    تاریخ نشر
    2020-01-21
    1398-11-01
    ناشر
    دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهواز
    سازمان پدید آورنده
    مدرس دانشگاه پیام‌نور اردکان
    استادیار روانشناسی و علوم تربیتی پیام نور تفت
    گروه روانشناسی دانشگاه علم و هنر، یزد
    کارشناس روانشناسی عمومی دانشگاه پیام‌نور میبد
    کارشناس ارشد، گروه علوم تربیتی، واحد اردکان، دانشگاه آزاد اسلامی، یزد، ایران.

    URI
    http://psychology.iauahvaz.ac.ir/article_670944.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/137613

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب