نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorحبیب‌اللهی, سعیدfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-08T22:40:01Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-29T22:40:01Z
dc.date.available1399-07-08T22:40:01Zfa_IR
dc.date.available2020-09-29T22:40:01Z
dc.date.issued2019-01-21en_US
dc.date.issued1397-11-01fa_IR
dc.date.submitted2018-06-06en_US
dc.date.submitted1397-03-16fa_IR
dc.identifier.citationحبیب‌اللهی, سعید. (1397). تأثیر آموزش حساسیت‌زدایی با حرکات سریع چشم و پردازش مجدد بر اضطراب مدرسه و تاب‌آوری دانش‌آموزان. نشریه علمی روانشناسی اجتماعی, 6(49), 11-22.fa_IR
dc.identifier.urihttp://psychology.iauahvaz.ac.ir/article_545956.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/137564
dc.description.abstractهدف پژوهش حاضر بررسی تأثیر آموزش حساسیت زدایی با حرکات چشم و بازپردازش مجدد بر اضطراب مدرسه و تاب‌آوری دانش آموزان بود. جامعه آماری پژوهش شامل همه دانش‌آموزان دبیرستانی پسر شهر نجف آباد در سال تحصیلی (95-1394) بود. از این جامعه 60 نفر از دانش‌آموزانی که نمره اضطراب مدرسه‌ی آنها دو انحراف معیار بالاتر از میانگین بود، به روش نمونه‌گیری خوشه‌ای چندمرحله‌ای انتخاب، و پس از آن در دو گروه آزمایش(30 نفر) و کنترل(30 نفر)، گمارده شدند. پژوهش حاضر به شیوه‌ی تجربی با طرح پیش آزمون - پس آزمون و گروه کنترل بود. ابزار جمع‌آوری داده‌ها پرسشنامه اضطراب مدرسه فیلیپس و پرسشنامه‌ی تاب‌آوری کانر و دیویدسون بود. قبل از انجام مداخله آزمودنی های دو گروه به وسیله ابزار پژوهش مورد ارزیابی قرار گرفتند. سپس گروه آزمایش 8 جلسه 90 دقیقه‌ای با روش حساسیت‌زدایی با حرکات چشم و بازپردازش مجدد آموزش دید و گروه کنترل مداخله ای دریافت نکرد. داده‌ها با روش کوواریانس چند متغیری (مانکووا) تحلیل شدند. یافته‌ها نشان داد که بین نمرات پس آزمون گروه های آزمایش و کنترل تفاوت معناداری در میزان اضطراب مدرسه و تاب آوری وجود دارد. آموزش حساسیت‌زدایی با حرکات چشم و بازپردازش مجدد باعث کاهش اضطراب مدرسه و افزایش تاب آوری افراد گروه آزمایش شده است (P<0/001).fa_IR
dc.format.extent305
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه آزاد اسلامی واحد اهوازfa_IR
dc.relation.ispartofنشریه علمی روانشناسی اجتماعیfa_IR
dc.subjectآموزشfa_IR
dc.subjectحساسیت زداییfa_IR
dc.subjectحرکات چشمfa_IR
dc.subjectبازپردازش مجددfa_IR
dc.subjectاضطراب مدرسهfa_IR
dc.subjectتاب‌آوریfa_IR
dc.titleتأثیر آموزش حساسیت‌زدایی با حرکات سریع چشم و پردازش مجدد بر اضطراب مدرسه و تاب‌آوری دانش‌آموزانfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentگروه روانشناسی، علوم و تحقیقات خوزستان، دانشگاه آزاد اسلامی، اهواز، ایرانfa_IR
dc.citation.volume6
dc.citation.issue49
dc.citation.spage11
dc.citation.epage22
nlai.contributor.orcid0000-0002-2786-3442


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد