بررسی گرایش حمایت از کالای ایرانی و مبارزه با قاچاق کالا در شهر شیراز
(ندگان)پدیدآور
راکعی بناب, ندانوع مدرک
Textزبان مدرک
فارسیچکیده
شرایط خاص جمهوری اسلامی ایران بهعنوان کشوری مسلمان، دارای اهداف و آرمانهای متعالی، تأثیرگذار در منطقه خاورمیانه، قرار داشتن در نوک پیکان دشمنیهای بینالمللی و مقاوم در مقابل تهدید و زیادهطلبیهای استکبار که خواهان الگو شدن برای جهان اسلام است، باعث شده تا روند اقتصادی، اجتماعی و بهتبع آن سبک زندگی فعلی حاکم بر جامعه ایرانی مطلوب نباشد و محوریت یافتن گرایش به کالای داخلی و مبارزه با قاچاق کالا بهعنوان اصلترین عامل پیشرفت و توسعه کشور تلقی شود. در این مقاله بر آنیم تا بر اساس نظریههای افرادی چون پارسونز، هومنز، مارکس و ... حمایت شهروندان از کالا، نوع و مؤلفههای مؤثر در جهت تشویق آنها به کالای داخلی را بیابیم. پژوهش حاضر به لحاظ هدف یک مطالعه کاربردی و به لحاظ زمانی، مقطعی است از نظر گردآوری دادههای یک بررسی پیمایشی است. ابزار گردآوری اطلاعات پرسشنامه محقق ساخته است؛ که اعتبار آن از طریق اعتبار صوری بهدست آمد. جامعه آماری بررسی حاضر، شامل شهروندان شیراز بوده که بر اساس فرمول کوکران، 400 نفر به روش نمونهگیری طبقهبندی تصادفی انتخاب شدند. نرمافزار مورد استفاده برای تجزیهوتحلیلهای دادهها SPSS بوده است. نتایج پژوهش بیانگر تأیید فرضیههای پژوهش (تأثیر مدیریت بدن، تمایل فردی به کالا، گرایش دینی، تغذیه و بهداشت بر مصرف کالای داخلی و مبارزه با قاچاق کالا) است.
کلید واژگان
مدیریت بدنتمایل فردی به کالا
گرایش دینی
تغذیه و بهداشت
مصرف کالای داخلی و مبارزه با قاچاق کالا
شماره نشریه
23تاریخ نشر
2019-12-221398-10-01




