تاثیر بازی های رایانه ای بر میزان خلاقیت و فراشناخت دانش آموزان پسر شهر اهواز
(ندگان)پدیدآور
دشت بزرگی, زهرانوع مدرک
Textزبان مدرک
فارسیچکیده
هدف پژوهش حاضر بررسی اثر بازی های رایانه ای بر میزان فراشناخت و خلاقیت دانش آموزان17-14ساله شهرستان اهواز بود روش این پژوهش از نوع شبه تجربی و طرح پیش آزمون – پس آزمون با گروه کنترل و آزمایش است. جامعه مورد مطالعه این پژوهش را دانش آموزان پسر دبیرستانی شهر اهواز تشکیل می داد که در سال تحصیلی 91-90 مشغول به تحصیل بوده اند و از بازی های رایا نه ای استفاده نمی کردند. حجم نمونه در این پژوهش 40 نفر از دانش آموزان پسر بصورت در دسترس بودند که بصورت تصادفی در دو گروه آزمایشی و کنترل گمارده شدند. گروه آزمایشی بمدت 2ماه، و در 24 جلسه یک ساعته به بازی رایانه ای با زمینه های فکری و آموزشی و بدون خشونت پرداختند. ابزار اندازه گیری این پژوهش پرسشنامه ارزیابی مهارت های فراشناخت و پرسشنامه خلاقیت بود. داده ها با کمک آزمون تحلیل کوواریانس تجزیه و تحلیل شدند. یافته این مطالعه نشان داد که انجام بازی های رایانه ای باعث افزایش میزان فراشناخت و خلاقیت دانش آموزان می گردد.
کلید واژگان
بازی های رایانه ایفراشناخت
خلاقیت
شماره نشریه
33تاریخ نشر
2014-12-221393-10-01




