• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه پژوهش های نوین روانشناختی
    • دوره 3, شماره 11
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه پژوهش های نوین روانشناختی
    • دوره 3, شماره 11
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    بررسی اثربخشی آموزش هوش هیجانی بر ابراز وجود، خودکارآمدی و سلامت روانی دانش‌آموزان

    (ندگان)پدیدآور
    بیرامی, منصور
    Thumbnail
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    براساس پژوهش، هوش هیجانی، توانایی فرد را در مقابله با استرس­ها و اقتضاهای محیطی افزایش می­دهد (بار- اون، 1997). در این پژوهش به روش نیمه آزمایشی همراه با گروه کنترل، به تعداد 20 نفر از دانش­آموزان دارای معدل تحصیلی پایین­تر از 12، طی 10 جلسه مهارت­های هوش هیجانی آموزش داده شد. با استفاده از پرسشنامه­های ASRI، خودکارآمدی شرز و GHQ به صورت پیش­آزمون، پس­آزمون و پیگیری تأثیر آموزش هوش هیجانی بر قدرت ابراز وجود، خودکارآمدی و سلامت عمومی دانش­آموزان بررسی شد نتایج بیانگر تاثیر معنی­دار این آموزش­ها بر متغیرهای وابسته بود.
    کلید واژگان
    هوش هیجانی
    ابراز وجود
    خودکارآمدی
    سلامت روانی

    شماره نشریه
    11
    تاریخ نشر
    2008-10-22
    1387-08-01
    ناشر
    دانشگاه تبریز
    University of Tabriz
    سازمان پدید آورنده
    عضو هیأت علمی دانشگاه تبریز

    شاپا
    2322-3340
    URI
    https://psychologyj.tabrizu.ac.ir/article_4329.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/137279

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب