بررسی اثربخشی آموزش هوش هیجانی بر ابراز وجود، خودکارآمدی و سلامت روانی دانشآموزان
(ندگان)پدیدآور
بیرامی, منصور
نوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
براساس پژوهش، هوش هیجانی، توانایی فرد را در مقابله با استرسها و اقتضاهای محیطی افزایش میدهد (بار- اون، 1997). در این پژوهش به روش نیمه آزمایشی همراه با گروه کنترل، به تعداد 20 نفر از دانشآموزان دارای معدل تحصیلی پایینتر از 12، طی 10 جلسه مهارتهای هوش هیجانی آموزش داده شد. با استفاده از پرسشنامههای ASRI، خودکارآمدی شرز و GHQ به صورت پیشآزمون، پسآزمون و پیگیری تأثیر آموزش هوش هیجانی بر قدرت ابراز وجود، خودکارآمدی و سلامت عمومی دانشآموزان بررسی شد نتایج بیانگر تاثیر معنیدار این آموزشها بر متغیرهای وابسته بود.
کلید واژگان
هوش هیجانیابراز وجود
خودکارآمدی
سلامت روانی
شماره نشریه
11تاریخ نشر
2008-10-221387-08-01
ناشر
دانشگاه تبریزUniversity of Tabriz



