بررسی میزان اثربخشی رویکرد تکلیف- فرآیند در درمان ناتوانی ویژه یادگیری ریاضی
(ندگان)پدیدآور
محمدی, فرهادکرمی, جهانگیربیرامی, منصور
نوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
هدف از این پژوهش، بررسـی میزان اثربخشی رویکرد تکلیف- فرآیند در درمان ناتوانی ویژهی یادگیری ریاضی است. این پژوهش از نوع آزمایشی با پیشآزمون و پسآزمون و گروه کنترل است. نمونهای 45 نفره (21پسر و 24 دختر) بهصورت تصادفی ساده از میان دانشآموزان دارای ناتوانی ویژه یادگیری ریاضی پایهی سوم ابتدایی شهر جوانرود، در سال تحصیلی86-85 انتخاب شدند. آزمودنیها بطور مساوی در سه گروه (آموزش با روش تکلیف- فرآیند، تمرین و تکرار و گروه کنترل) قرار گرفته و از نظر هوشبهر، تحصیلات والدین و طبقه اقتصادی- اجتماعی و آموزش رسمی در مدارس عادی، در ساعتهای غیر از دستکاری، همتا شدند. نتایج تحلیل واریانس یکراههی تفاضل نمرات پیشآزمون و پسآزمون در آزمون ریاضیات ایران (کیمت) نشان داد که تفاوت معناداری میان سه گروه در حیطه مفاهیم (001/0p
کلید واژگان
مشکل ویژهی یادگیریرویکرد تکلیف-فرآیند
آزمون ریاضیات ایران (کیمت)
شماره نشریه
10تاریخ نشر
2008-07-221387-05-01
ناشر
دانشگاه تبریزUniversity of Tabriz
سازمان پدید آورنده
کارشناس ارشد روانشناسیگروه مشاوره دانشگاه رازی کرمانشاه
استادیار دانشگاه تبریز



