نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorالهی, طاهرهfa_IR
dc.contributor.authorآزادفلاح, پرویزfa_IR
dc.contributor.authorفتحی‌آشتیانی, علیfa_IR
dc.contributor.authorپورحسین, رضاfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-08T22:38:24Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-29T22:38:24Z
dc.date.available1399-07-08T22:38:24Zfa_IR
dc.date.available2020-09-29T22:38:24Z
dc.date.issued2009-07-23en_US
dc.date.issued1388-05-01fa_IR
dc.date.submitted2015-12-27en_US
dc.date.submitted1394-10-06fa_IR
dc.identifier.citationالهی, طاهره, آزادفلاح, پرویز, فتحی‌آشتیانی, علی, پورحسین, رضا. (1388). بررسی تحول حافظه‌ی کاری در کودکان 7-5 ساله. فصلنامه پژوهش های نوین روانشناختی, 4(14), 1-22.fa_IR
dc.identifier.issn2322-3340
dc.identifier.urihttps://psychologyj.tabrizu.ac.ir/article_4305.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/136950
dc.description.abstractدر این مقاله تحول حافظه­کاری در کودکان 5 تا 7 ساله (پیش­دبستانی تا پایه دوم ابتدایی) بررسی شد. برای سنجش مدار آوایی از تکلیف فراخنای ارقام مستقیم، مؤلفه­ی دیداری ـ فضایی از فراخنای Corsi و برای سنجش مجری مرکزی از تکالیف فراخنای ارقام وارونه، فراخنای شمارش و آزمون استروپ ماه ـ خورشید استفاده شد. نمونه­ی تحقیق شامل 90 کودک (در هر پایه 30 نفر) با میانگین هوشی 106ـ105 بود. تحلیل داده­ها با استفاده از آزمون تحلیل واریانس یکراهه و آزمون تعقیبی توکی نشان داد که تفاوت گروه­های پیش دبستانی ـ پایه­ی اول و پیش دبستانی ـ پایه­ی دوم در تکالیف فراخنای ارقام مستقیم، فراخنای Corsi، فراخنای ارقام وارونه و فراخنای شمارش معنادار بود. در آزمون استروپ ماه ـ خورشید هم تفاوت پیش­دبستانی ـ پایه­ی دوم معنادار بود. تفاوت پایه­های اول و دوم فقط در فراخنای ارقام مستقیم و فراخنای شمارش معنادار بود. نتایج تحقیق نشان­دهنده­ی تحول تمام مؤلفه­های حافظه­کاری بود، به این نکته هم باید توجه داشت که سرعت تحول بخش دیداری ـ فضایی و بازدارندگی مجری مرکزی کمتر بود و با تمایز بیشتر گروه­ها از هم معنادار می­شود.fa_IR
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه تبریزfa_IR
dc.publisherUniversity of Tabrizen_US
dc.relation.ispartofفصلنامه پژوهش های نوین روانشناختیfa_IR
dc.relation.ispartofJournal of Modern Psychological Researchesen_US
dc.subjectحافظه‌ی کاریfa_IR
dc.subjectتحولfa_IR
dc.subjectکودکfa_IR
dc.titleبررسی تحول حافظه‌ی کاری در کودکان 7-5 سالهfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی دکتری گروه روانشناسی دانشگاه تربیت مدرسfa_IR
dc.contributor.departmentدانشیار گروه روانشناسی دانشگاه تربیت مدرسfa_IR
dc.contributor.departmentاستاد مرکز تحقیقات علوم رفتاری دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله (عج)fa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار گروه روانشناسی دانشگاه تهرانfa_IR
dc.citation.volume4
dc.citation.issue14
dc.citation.spage1
dc.citation.epage22


فایل‌های این مورد

فایل‌هااندازهقالبمشاهده

فایلی با این مورد مرتبط نشده است.

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد