• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه پژوهش های نوین روانشناختی
    • دوره 8, شماره 32
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه پژوهش های نوین روانشناختی
    • دوره 8, شماره 32
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    بررسی اثربخشی آموزش بازداری از پاسخ بر کاهش علایم زیرگروه ADHD مرکب ، عمدتاً بی‌توجه و ADHD همراه با ODD

    (ندگان)پدیدآور
    خانجانی, زینبهاشمی, تورجفاروقی, پریا
    Thumbnail
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    در تحقیقات، تفاوت میان زیرگروه­های ADHD مطرح است. هدف از پژوهش حاضر بررسی اثربخشی آموزش بازداری از پاسخ بر کاهش علایم زیرگروه­های ADHD مرکب، عمدتاً بی­توجه و ADHD همراه با ODD در یک نمونه 6 نفری مبتلا به این اختلال در محدوده سنی 7-10 ساله بود. با استفاده از روش نمونه­گیری دردسترس و بهره­گیری از مصاحبه بالینی و پرسشنامه علائم مرضی کودکان (CSI-4) و آزمون هوش ریون کودکان (دامنه هوشی 90-119) نمونه­ها انتخاب  و در یک بررسی تک موردی از نوع خط پایه چندگانه، فرایند درمان بر روی (2 نفر گروه ترکیبی، 2 نفر عمدتاً بی­توجه، 2 نفر ADHD همراه با ODD) انجام شد. یافته­ها نشان داد که طی تحلیل دیداری نمودارها و نیز براساس شاخص­های آمار توصیفی، آموزش بازداری از پاسخ موجب کاهش علایم ADHD  نوع ترکیبی و ADHD عمدتاً بی­توجه می­شود. آموزش بازداری از پاسخ موجب کاهش معنی­دار علایم زیرگروه ADHD/ODD نمی­گردد.
    کلید واژگان
    آموزش بازداری از پاسخ
    ADHD مرکب
    ADHD عمدتاً بی‌توجه
    ADHD همراه با ODD

    شماره نشریه
    32
    تاریخ نشر
    2014-01-21
    1392-11-01
    ناشر
    دانشگاه تبریز
    University of Tabriz
    سازمان پدید آورنده
    عضو هیات علمی دانشگاه تبریز
    عضو هیات علمی دانشگاه تبریز
    دانشجوی کارشناسی ارشد دانشگاه تبریز

    شاپا
    2322-3340
    URI
    https://psychologyj.tabrizu.ac.ir/article_4298.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/136943

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب