بررسی تأثیر گروه درمانیشناختی رفتاری بر باورهای غیرمنطقی دانشآموزان
(ندگان)پدیدآور
نظری, علیمحمداسدی, مسعود
نوع مدرک
Textمقاله پژوهشی
زبان مدرک
فارسیچکیده
پـژوهش حاضر با هـدف بررسی تأثیر گـروه درمانیشناختی رفتاری بر باورهای غیرمنطقی دانشآموزانمقطع متوسطه صورت گرفت. روش پژوهش نیمهتجربی بود و از طرح پیشآزمون ـ پسآزمون با گروه کنترل استفاده شد. جامعه مورد مطالعه کلیه دانشآموزان پسر مقطع متوسطه یک مرکز شبانهروزی در منطقه طارم استان قزوین بودند. نمونه آماری شامل 16 دانشآموز بود که با روش تصادفی ساده انتخاب و بهطور تصادفی به دو گروه آزمایش و کنترل جایگزین شدند. ابزار اندازهگیری پرسشنامه باورهای غیرمنطقی جونز بود. اعضای گروه آزمایش در 8 جلسه 90 دقیقهای درمانشناختی رفتاری شرکت کردند و گروه کنترل هیچ درمانی دریافت نکرد. نتایج آزمون tمستقل برای تفاضل نمرههای پیشآزمون و پسآزمون در گروه آزمایش و کنترل نشان داد، بین دو گروه تفاوت معناداری وجود دارد (05/0P
کلید واژگان
درمان شناختی رفتاریباورهای غیرمنطقی
دانش آموزان
شماره نشریه
31تاریخ نشر
2013-10-231392-08-01
ناشر
دانشگاه تبریزUniversity of Tabriz
سازمان پدید آورنده
دکتری تخصصی مشاوره، استاد یار دانشگاه تربیت معلم تهراندانشجوی دکتری مشاوره، دانشگاه تربیت معلم تهران



